Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jeśli masz sklep internetowy, to potencjalni klienci najpewniej szukają produktów, które sprzedajesz w Google. Trafiają do konkurencji, zamiast do Ciebie. Pomożemy Ci to zmienić.

Zaproponujemy i wdrożymy działania, które skutecznie zwiększą liczbę klientów Twojego sklepu internetowego  z Google.

 

Mamy doświadczenie w trudnych branżach – finansach (Money.pl, TotalMoney.pl), elektronice (Euro RTV AGD), pracy (Praca.Money.pl), zdrowiu (i-Apteka.pl, soczewki24.pl), oprogramowaniu dla firm (Fakturownia.pl), home&garden (Leroy Merlin).

Pozycjonowanie sklepu internetowego – proces

Gruntowny audyt

Zanim w ogóle zaczniemy „coś robić” pod kątem SEO dla Twojego sklepu, musimy mu się dobrze przyjrzeć. Przeanalizować, jakie są jego mocne, a jakie słabe strony techniczne, jak wygląda treść, czy sklep ma jakieś linki zewnętrzne, czy jest totalnie nowy.

To pierwszy i bardzo istotny etap, w którym zostawiamy sobie również przestrzeń na pytania do Ciebie.

Nie jest on jednak jednorazowy – analiza zachowania sklepu internetowego w Google, ciągłe ulepszanie go, to jeden z podstawowych etapów SEO.

Strategia SEO sklepu internetowego

Poznanie sklepu pod kątem technicznym, treści, która się w nim znajduje i jego ogólnej kondycji w połączeniu z Twoimi priorytetami, pozwolą nam na przygotowanie strategii SEO i określenie celów. Krótko- i długoterminowych.

Konieczne zmiany

Prawie nikt nie lubi zmian. Są jednak często konieczne, aby ruszyć z miejsca. Razem z Tobą będziemy chcieli wprowadzać zmiany w sklepie – zarówno techniczne, jak i w treści, które mają polepszyć widoczność w Google. Im szybciej zostaną wdrożone, tym lepiej.

Tworzenie treści

Sklep, to nie tylko produkty. To też treści – opisy produktów, opisy kategorii, obszerne i odpowiadające na pytania i problemy użytkowników artykuły na blogu czy w sekcji poradnikowej. Będziemy ją dla Ciebie tworzyć zgodnie z Twoimi wskazówkami, jak pisać o Twojej marce. W zgodzie z SEO.

Link building

Jakość, nie ilość. Tak podchodzimy do zdobywania linków do Twojego sklepu. Działamy w myśl zasad White Hat SEO, dzięki czemu nasze działania są bezpieczniejsze i przynoszą stabilne, długotrwałe efekty. Nie znajdziesz w raporcie od nas 30 linków do katalogów, czy śmieciowych stron typu pressel pages – to według nas mydlenie oczu i działanie na zasadzie „dużo, znaczy dobrze”.

Analiza działań

Nie da się dobrze pozycjonować sklepu internetowego bez analizy dotychczasowych działań. Dlatego analizujemy Twój sklep i jego zachowanie w Google. Analizujemy też Twoją konkurencję i ustalamy, co możemy zrobić lepiej od niej, aby osiągnąć cele.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na pytania, które często zadają nam klienci, którzy zgłaszają się do nas, aby pozycjonować swój sklep internetowy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - czy jest dla mnie?

Masz sklep internetowy i być może słyszałeś/słyszałaś o pozycjonowaniu. Czy to SEO w ogóle jest dla mnie? Jak się za to zabrać i jak do niego podejść?

Zacznijmy od tego – co SEO ma Ci dać? Otóż SEO ma sprawić, że będziesz mieć więcej wejść do Twojego sklepu z wyszukiwarki Google. Klienci, wpisujący konkretne słowo kluczowe, mają znaleźć Twój sklep, zapoznać się z jego ofertą, a finalnie dokonać zakupu. 

W dłuższej perspektywie takich klientów będzie więcej i to nie tylko w danym momencie – tygodniu, miesiącu, ale klienci będą przychodzić do Twojego sklepu internetowego stale.

Dobrze przemyślana strategia SEO pozwoli Ci na kierowanie ruchu na bardziej dochodowe kategorie, czy nawet produkty.

Jak samemu pozycjonować sklep internetowy?

Wielu właścicieli sklepów internetowych chce zacząć SEO samodzielnie. Jeśli tylko masz na to czas i zasoby – możesz to zrobić. Właściciele mogą wykonać sporo pracy samodzielnie, tworząc opisy kategorii i produktów. Owszem, bez specjalistycznych narzędzi SEO może to być utrudnione (problem: jakich słów kluczowych użyć, jakiej opisy tworzyć), jednak nie niemożliwe!

Obejrzyj to video, w którym odpowiadamy, co możesz zrobić samodzielnie, a kiedy posiłkować się pomocą specjalistów.

Jak pozycjonować sklep internetowy – transkrypcja

Treść w sklepie internetowym - jak stworzyć dobry opis kategorii?

W sklepie internetowym jest ustalona hierarchia. Z punktu widzenia SEO najważniejsza jest strona główna, dalej są kategorie sklepu internetowego i produkty. Zwłaszcza dla kategorii warto stworzyć unikalne opisy. Możesz to zrobić samodzielnie lub zlecić osobie, która zajmuje się SEO i copywritingiem.

Tutaj znajdziesz poradnik, jak stworzyć dobry opis kategorii w sklepie internetowym samodzielnie.

Ile kosztuje SEO i od czego to zależy?

Wiemy, że chcesz wiedzieć nie tylko, jak długo czekać na efekty SEO, ale też z jakimi w ogóle pieniędzmi musisz się liczyć, decydując się na pozycjonowanie.

Musimy od razu to napisać – złożoność pracy związanej z SEO, sprawiają, że nie zaproponujemy Ci współpracy za 500 zł/miesiąc. Byłoby to w naszym odczuciu naciągnięcie Cię i bazowanie na Twojej niewiedzy, że to z punktu widzenia biznesowego bez sensu. 

W poniższym video wyjaśniamy, co składa się na cenę SEO.

Posłuchaj też podcastu „Ile to będzie kosztowało, czyli co składa się na cenę SEO?” [podcast + transkrypcja]

Jak wybrać firmę SEO?

Firm SEO jest dużo, bardzo dużo. Niektóre przyciągają promocjami w stylu „6 miesięcy za darmo”, inne chcą się wiązać na lata. Są też takie, które solidnie podchodzą do pracy i odczarowują obraz „agencji SEO = bandy oszustów, która tylko wystawia faktury i nic nie robi”. Są jeszcze freelancerzy SEO.

Jak wybrać dobrą firmę SEO? Co to w ogóle znaczy? Poniżej przesyłam Ci kilka materiałów, które pozwolą Ci zgłębić temat.

 

Efekty naszych działań

SKLEP Z BRANŻY MOTORYZACYJNEJ

Start współpracy: marzec 2022

Wzrost liczby fraz o 180% w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy

Prowadzone działania:

  • gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych
  • zbudowanie strategii treści w sklepie i jej comiesięczna realizacja
  • linkbuilding w oparciu o priorytety, sezonowość i analizę sklepu

Efekty:

  • wzrost liczby fraz o 180% w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy
  • sprzedaż już od 5 miesiąca – ruch ze słów kluczowych o wysokiej liczbie wyszukiwań
  • wzrost świadomości istnienia marki również na rynku lokalnym (sklep stacjonarny w mieście do 100 tys. mieszkańców)

SKLEP Z BRANŻY  MEDYCZNEJ

Start współpracy: marzec 2021

Wzrost TOP10 O 91%, TOP50 O 37% (rok do roku)

Prowadzone działania:

  • gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych, których nie dopilnowała poprzednia agencja SEO
  • optymalizacja treści w sklepie według priorytetów Klienta + tworzenie treści w sekcji poradnikowej sklepu
  • linkbuilding w oparciu o priorytety, sezonowość i analizę sklepu

Efekty:

  • wzrost liczby słów kluczowych  w TOP10 o 91% oraz o 37% w TOP50 (dane rok do roku)  
  • zwiększenie sprzedaży – widoczność w TOP10 na kaloryczne frazy, ściągnęła ruch, a ten dał sprzedaż
  • wzrost liczby fraz z długiego ogona – konkretnych, sprzedażowych

SKLEP Z TUSZAMI I TONERAMI 

Start współpracy: styczeń 2018

Wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 o niemal 300% od rozpoczęcia działań

Prowadzone działania:

  • gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych
  • optymalizacja treści w sklepie według priorytetów Klienta + tworzenie treści w sekcji poradnikowej sklepu (artykuły evergreen contentowe)
  • linkbuilding w oparciu o priorytety i analizę sklepu

Efekty:

  • wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 o niemal 300% od momentu rozpoczęcia współpracy
  • sekcja contentowa – poradnik o drukarkach, który do tej pory ściąga ruch na stronę

 Zaufali nam

W zakresie SEO obsługujemy zarówno małe sklepy internetowe i lokalne biznesy, jak i znane, ogólnopolskie brandy – serwisy contentowe, informacyjne, fundacje. Mamy również doświadczenie w pracy korporacyjnej.