Skuteczne pozycjonowanie stron
Chcesz być widoczny w Google i mieć z tego klientów? Podejrzliwie patrzysz na oferty pozycjonowania za 300 zł/miesiąc? My też. Szukasz firmy SEO, która jednocześnie będzie partnerem w biznesie? Sprawdzimy się!
Zaproponujemy Ci budżet na działania, który przyniesie REALNE efekty. Zależy nam na tym, aby pozycjonować Twoją stronę możliwie jak najbardziej bezpiecznie, jednocześnie przekładając działania na podwyższanie konwersji.
Justyna Zienkiewicz
Mamy doświadczenie w trudnych branżach – finansach (Money.pl, TotalMoney.pl), elektronice (Euro RTV AGD), pracy (Praca.Money.pl), zdrowiu (i-Apteka.pl, soczewki24.pl), oprogramowaniu dla firm (Fakturownia.pl), home&garden (Leroy Merlin).
Jak wygląda u nas pozycjonowanie stron internetowych?
Przemyślany plan
Dobre SEO trzeba zacząć od dobrego planu. Po rozpoczęciu współpracy – wspólnie z Tobą – ustalamy priorytety.
Co chcesz sprzedawać w pierwszej kolejności? Na jakich usługach zależy Ci najbardziej? Na podstawie tych informacji, przygotujemy grunt pod strategię SEO..
Wymiana informacji
Znamy się na SEO i wiemy, że robimy to skutecznie. To jednak Twoja merytoryczna wiedza na temat branży pomoże nam we wspólnym ustaleniu słów kluczowych, które sprzedają. Będziemy pytać, aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę.
Dobry kontakt
Dzięki uproszczonej strukturze, szybko otrzymasz odpowiedź na zadane pytania. Nie ma u nas „dedykowanych” opiekunów SEO. Jesteśmy my – Justyna i Magda. Zawsze możesz nas spytać o prace związane z SEO, a my szybko i prostym językiem odpowiemy.
Proste odpowiedzi
Nie udzielamy skomplikowanych odpowiedzi, które „ładnie” wyglądają w mailach i raportach. Mówimy prostym, ludzkim językiem o SEO, wynikach i tym, czego możesz się spodziewać.
Jakość pracy
Wiemy, że skuteczne pozycjonowanie = jakość. Na poziomie rozmów z Tobą i działań, które dla Ciebie wykonujemy. Dobra jakość, to z kolei czas, który poświęcamy na pracę.
Drogi Kliencie, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu stron?
Być może pozycjonowanie stron jest dla Ciebie jeszcze nie do końca zrozumiałe. Rozumiemy to. Wiemy też, że bardziej od tego, kim jesteśmy i jakie mamy doświadczenie, chcesz wiedzieć jak robimy to, co Cię interesuje.
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na często zadawane pytania o SEO – w postaci linków do naszego bloga, video, podcastów lub krótkich objaśnień.
Pozycjonowanie stron internetowych w Google - co to znaczy?
Jak to jest, że, gdy szukasz usług lub produktów, jedne strony są wyżej w Google, a inne niżej? Tak właśnie działa pozycjonowanie (SEO). Firmy prowadzą działania na swoich stronach www, które sprawiają, że na konkretne słowa kluczowe wyświetlają się wysoko (najlepiej na 1 stronie Google). Jak to możliwe? Czym jest to całe SEO i co się na nie składa?
Jak mierzyć efekty SEO?
Załóżmy, że decydujesz się na usługi SEO. Mija jeden miesiąc, potem drugi, trzeci i zaczynasz się zastanawiać czy to całe SEO w ogóle działa. Na co patrzeć i jak weryfikować prace SEO wykonywane dla Twojej strony? Obejrzyj to video i przeczytaj artykuły.
Jak długo musisz czekać na efekty pozycjonowania?
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw należy określić, co tym efektem jest. Głównym efektem, jaki chcemy osiągnąć jest zwiększenie liczby słów kluczowych możliwie jak najwyżej wyników wyszukiwania (pierwsza strona wyników, pierwsze miejsca). Innymi słowy – im częściej użytkownik znajduje Twoją stronę w Google (a szuka najczęściej odpowiedzi na samej górze), tym lepiej. To jednak nie wszystko. Wysokie pozycje i częste odwiedziny to jedno, a jak wiadomo, najbardziej chodzi o sprzedaż.
Ciąg przyczynowo-skutkowy w SEO i mierzeniu efektów powinien wyglądać następująco:
Coraz więcej słów na wysokich miejscach w Google —> coraz więcej wejść na stronę —> sprzedaż.
Do brzegu – jak długo trzeba czekać? To właśnie czas oczekiwania i niepewność sprawiają, że się wahasz, czy SEO to dobre rozwiązanie do promocji Twojej strony.
Podane poniżej dane określają w sposób szacunkowy, ile trzeba czekać na pierwsze efekty SEO.
- od 3-4 miesiąca następują wzrosty liczby słów kluczowych i Twoja strona wyświetla się coraz częściej w TOP50 (na pierwszych 5 stronach wyników wyszukiwania Google)
- kolejne miesiące – coraz więcej słów kluczowych w TOP50, pojawiają się też słowa kluczowe w TOP10 (pierwsza strona Google)
- 8-12 miesiąc – zwiększanie liczby słów kluczowych w TOP10, część z nich zajmuje najwyższe pozycje 1-5.
Tak, jak wspominaliśmy, to dane szacunkowe, które wynikają z naszego doświadczenia i obserwacji. Na pozycjonowanie i pozycje wpływa wiele zmiennych. Poniżej kilka najważniejszych.
Od czego zależy czas oczekiwania na efekty pozycjonowania?
- wiek domeny i jej historia – czy strona była wcześniej pozycjonowana i w jaki sposób.
- konkurencja w branży – na efekty w bardziej konkurencyjnych branżach, trzeba poczekać dłużej (takimi branżami są np. finanse, nieruchomości).
- wielkość strony – inaczej pozycjonuje się stronę, która ma 5-10 zakładek, a inaczej taką, która ma ich np. +500.
- jakość i ilość treści – zapewne trzeba popracować nad jej optymalizacją, a często też i nad redakcją.
- komunikacja – tak, to bardzo istotny aspekt – sprawna komunikacja wpływa na szybkość wprowadzanych na stronie zmian przez nas lub Twojego programistę – im szybciej to zostanie zrealizowane, tym lepiej.
Jak widzisz, sporo tych czynników. Dlatego nie da się odpowiedzieć precyzyjnie. Mieliśmy sytuacje, że jedne strony zwiększały widoczność szybciej, inne wolniej, niż zakładaliśmy.
Spójrz na poniższe dane, które prezentują widoczność naszych różnych klientów, którzy…byli na różnym etapie rozwoju swojego biznesu.
#1 strona internetowa z usługami dla branży gastronomicznej – nigdy nie pozycjonowana
Strona, o której mowa nie była wcześniej pozycjonowana. Współpracę rozpoczęliśmy w styczniu 2021.
Branża związana z usługami dla gastronomii, dość spora konkurencja zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim. Pandemia zweryfikowała wiele biznesów i część z nich zaczęła świadczyć swoje usługi zdalnie, w tym nasz Klient. Z tego powodu musieliśmy patrzeć szeroko i działać szeroko.
Strona zawierała jedynie kilka podstron, miała możliwość rozbudowy, co wykorzystaliśmy. Research słów kluczowych i rozmowy z klientem sprawiły, że rozszerzyliśmy ofertę również o inne grupy docelowe, potrzebujące tego typu usług (a my podstron). Ta dywersyfikacja okazała się strzałem w dziesiątkę, bo rynek gastronomiczny w 2022 roku jaki jest, każdy widzi.
Sporą część pracy poświęcaliśmy też co miesiąc na budowę treści, która odpowiadała na pytania potencjalnych klientów, rozwiewała ich wątpliwości, czy uspokajała. Dobry content plan i jego realizacja, a także link building sprawiły, że już po 6 miesiącach zanotowaliśmy znaczący wzrost widoczności, poprawiła się też liczba zapytań.
Poniżej wykres wzrostu widoczności z Senuto.
Wzrost widoczności przełożył się na większy ruch na stronie, a tym samym zwiększoną liczbę zapytań ofertowych. Poniżej znajduje się wykres z Google Analytics za okres 01.2021-12.2021 z ruchem z bezpłatnych wyników wyszukiwania. W ciągu roku ruch zwiększył się dwukrotnie.
#2 duży sklep internetowy z branży medycznej – wcześniej pozycjonowany
Sklep internetowy, o którym mowa, był wcześniej pozycjonowany, jednak właściciel zrezygnował z firmy, która nie dość, że nie dowoziła efektów, to jeszcze raportem jej pracy był zrzut ekranu z pozycji. Nic więcej.
Współpracę rozpoczęliśmy w marcu 2021 roku.
Sklep wymagał gruntownego audytu SEO, który, jak się szybko okazało, wskazał na niedociągnięcia i podstawowe błędy, które musieliśmy wspólnie z klientem wyeliminować. Wiele do życzenia pozostawiała też treść w sklepie – opisy kategorii, owszem były, jednak tworzone na jedno kopyto, aby „coś było”. Audyt treści i ustalenie z klientem priorytetów pozwoliło nam na rozpoczęcie prac od najbardziej istotnych z punktu widzenia klienta podstron.
W przypadku dużego sklepu internetowego, należy działać nieco inaczej – słowa kluczowe i ich liczba sprawiają, że owszem – wykonujemy działania zgodnie z założoną strategią. Zostawiamy sobie też przestrzeń na jej korektę, a dodatkowo co miesiąc mamy „zapas mocy” na działania ad hoc, bo obserwujemy zmiany w wynikach wyszukiwania Google. Musimy pamiętać, że Google i SEO cały czas pracuje i się zmienia.
Te działania, ściśle skorelowane z budową treści i linków do sklepów przyniosły poniższe efekty – stabilne wzrosty na frazy sprzedażowe.
#3 tematyczny blog na WordPressie
Pod koniec sierpnia 2022 roku zgłosiła się do nas klientka, prowadząca bloga tematycznego, która chciała zwiększyć widoczność na frazy „parentingowe” związane z miejscami w jej mieście. Blog w sposób naturalny dzięki tworzonym artykułom, miał niezłą widoczność na frazy z „długiego ogona”, brakowało jednak pozycji i ruchu na frazy bardziej „kaloryczne”, które mogą w przyszłości przyciągnąć potencjalnych reklamodawców.
Zaproponowaliśmy pakiet konsultacji SEO.
Analiza bloga i pomoc we wdrożeniu wskazówek optymalizacyjnych oraz optymalizacja treści, przyniosła efekty, jak poniżej.
Liczba słów kluczowych w TOP3, TOP10, TOP50 zwiększyła się o 100%. Co więcej, ta stale rośnie, a dzięki stworzonym podstronom, strona rankuje wreszcie właściwymi podstronami na konkretne frazy.
Jak widzisz, a co potwierdzają powyższe dane naszych Klientów, nie da się jednoznacznie i precyzyjnie określić „KIEDY”, jednak doświadczenie zdobyte przez 12 lat działań SEO pozwoliło nam na wypracowanie pewnego modelu, który pomaga w ich oszacowaniu.
Ile kosztuje SEO i od czego to zależy?
Wiemy, że chcesz wiedzieć nie tylko, jak długo czekać na efekty SEO, ale też z jakimi w ogóle pieniędzmi musisz się liczyć, decydując się na pozycjonowanie.
Musimy od razu to napisać – złożoność pracy związanej z SEO, sprawiają, że nie zaproponujemy Ci współpracy za 500 zł/miesiąc. Byłoby to w naszym odczuciu naciągnięcie Cię i bazowanie na Twojej niewiedzy, że to z punktu widzenia biznesowego bez sensu.
W poniższym video wyjaśniamy, co składa się na cenę SEO.
Posłuchaj też podcastu „Ile to będzie kosztowało, czyli co składa się na cenę SEO?” [podcast + transkrypcja]
Jak wybrać firmę SEO?
Firm SEO jest dużo, bardzo dużo. Niektóre przyciągają promocjami w stylu „6 miesięcy za darmo”, inne chcą się wiązać na lata. Są też takie, które solidnie podchodzą do pracy i odczarowują obraz „agencji SEO = bandy oszustów, która tylko wystawia faktury i nic nie robi”. Są jeszcze freelancerzy SEO.
Jak wybrać dobrą firmę SEO? Co to w ogóle znaczy? Poniżej przesyłam Ci kilka materiałów, które pozwolą Ci zgłębić temat.
- Dlaczego klienci nie chcą SEO? [podcast + transkrypcja]
- Na co zwrócić uwagę w ofercie SEO [podcast + transkrypcja]
- Agencja SEO czy freelancer SEO – kogo wybrać? Porównanie
- Na co zwrócić uwagę w umowie na pozycjonowanie
- Jak wybrać dobrą firmę SEO?
Efekty naszych działań
SKLEP Z BRANŻY MOTORYZACYJNEJ
Start współpracy: marzec 2022
Wzrost liczby fraz o 180% w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy
Prowadzone działania:
- gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych
- zbudowanie strategii treści w sklepie i jej comiesięczna realizacja
- linkbuilding w oparciu o priorytety, sezonowość i analizę sklepu
Efekty:
- wzrost liczby fraz o 180% w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia współpracy
- sprzedaż już od 5 miesiąca – ruch ze słów kluczowych o wysokiej liczbie wyszukiwań
- wzrost świadomości istnienia marki również na rynku lokalnym (sklep stacjonarny w mieście do 100 tys. mieszkańców)
SKLEP Z BRANŻY MEDYCZNEJ
Start współpracy: marzec 2021
Wzrost TOP10 O 91%, TOP50 O 37% (rok do roku)
Prowadzone działania:
- gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych, których nie dopilnowała poprzednia agencja SEO
- optymalizacja treści w sklepie według priorytetów Klienta + tworzenie treści w sekcji poradnikowej sklepu
- linkbuilding w oparciu o priorytety, sezonowość i analizę sklepu
Efekty:
- wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 o 91% oraz o 37% w TOP50 (dane rok do roku)
- zwiększenie sprzedaży – widoczność w TOP10 na kaloryczne frazy, ściągnęła ruch, a ten dał sprzedaż
- wzrost liczby fraz z długiego ogona – konkretnych, sprzedażowych
SKLEP Z TUSZAMI I TONERAMI
Start współpracy: styczeń 2018
Wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 o niemal 300% od rozpoczęcia działań
Prowadzone działania:
- gruntowny audyt SEO i wdrożenie zaleceń technicznych
- optymalizacja treści w sklepie według priorytetów Klienta + tworzenie treści w sekcji poradnikowej sklepu (artykuły evergreen contentowe)
- linkbuilding w oparciu o priorytety i analizę sklepu
Efekty:
- wzrost liczby fraz w TOP3 i TOP10 o niemal 300% od momentu rozpoczęcia współpracy
- sekcja contentowa – poradnik o drukarkach, który do tej pory ściąga ruch na stronę
Zaufali nam
W zakresie SEO obsługujemy zarówno małe sklepy internetowe i lokalne biznesy, jak i znane, ogólnopolskie brandy – serwisy contentowe, informacyjne, fundacje. Mamy również doświadczenie w pracy korporacyjnej.