Pozycjonowanie lokalne
Chcesz mieć więcej klientów z Google ze swojego miasta? Dobrze trafiłeś! Pomożemy Ci ich zdobyć – sprawimy, że wybiorą Ciebie, a nie konkurencję. Postaw na pozycjonowanie lokalne firmy! Zadbaj o dobrą widoczność w okolicy – niech klienci przyjdą do Ciebie.
Justyna Zienkiewicz
Pozycjonowanie lokalne stron www – co to jest?
Pozycjonowanie lokalne firmy polega na zwiększania widoczności w Google na słowa kluczowe, które odnoszą się do danego obszaru, np. miasta, dzielnicy, rzadziej województwa. Dzięki niemu firmy, które działają na konkretnym obszarze są w stanie zdobyć więcej klientów, którzy mają relatywnie niewielką odległość względem siedziby firmy – czy to sklepu stacjonarnego, czy też lokalu świadczącego konkretne usługi.
Pozycjonowanie lokalne stron – co obejmuje?
Pozycjonowanie lokalne obejmuje szereg działań SEO, które mają na celu poprawę widoczności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Oto niektóre z kluczowych elementów:
Optymalizacja Google Moja Firma (Google My Business): Jest to kluczowy element pozycjonowania lokalnego. Należy upewnić się, że wszystkie informacje są aktualne i dokładne, w tym nazwa firmy, adres, numer telefonu, godziny otwarcia oraz zdjęcia.
Optymalizacja słów kluczowych: Wybór odpowiednich słów kluczowych jest niezbędny. Na przykład dla firmy zajmującej się pośrednictwem w sprzedaży i wynajmie nieruchomości we Wrocławiu, warto skupić się na słowach kluczowych takich jak „biuro nieruchomości Wrocław”, „agencja nieruchomości Wrocław” „sprzedaż mieszkania Wrocław”, czy „pośrednik nieruchomości Wrocław”.
Optymalizacja na stronie (On-Page SEO): Dotyczy to zarówno treści widocznej dla użytkowników, jak i elementów widocznych dla robotów Google’al takich jak tytuł SEO, opisy meta i struktura URL, które powinny zawierać lokalne słowa kluczowe.
Budowanie linków: Pozyskiwanie linków z innych stron wpłynie na pozycjonowanie lokalne strony www. Wartościowe są linki z lokalnych katalogów firm, stron branżowych, czy współpracy z lokalnymi influencerami.
Recenzje i opinie: Zbieranie pozytywnych recenzji od lokalnych klientów, szczególnie na platformie Google Moja Firma, może znacząco wpłynąć na lokalne rankingi.
Lokalne pozycjonowanie strony – co daje?
Pozycjonowanie lokalne daje jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google na frazy związane z Twoją działalnością.
Jeśli ktoś wpisze w Google frazę „korekcja laserowa wzroku Kraków”, wyświetlą mu się strony, które tę usługę oferują. Wyobraź sobie, że Ty oferujesz taką usługę. Chciałbyś być jak najwyżej w Google – zarówno w wynikach tekstowych, jak i w mapach Google, prawda? Bo to zwiększyłoby liczbę zapytań o tego typu zabiegi korekcji wzroku w Twoim gabinecie. Nie u konkurencji, która również działa w Krakowie. W TWOIM.
Pozycjonowanie lokalne – Wrocław i nie tylko
Jesteśmy agencją SEO z Wrocławia i chętnie pomożemy Ci zdobyć więcej klientów właśnie stąd, ale nie tylko. Będziemy w stanie efektywnie pozycjonować Twoją firmę, również na każdym innym obszarze, na których działasz, czy chodzi o pozycjonowanie lokalne w Warszawie, pozycjonowanie firmy w Krakowie, Poznaniu, czy jakimkolwiek mniejszym lub większym mieście. Zadbamy zarówno o Twoją stronę internetową, wizytówkę Google, jak i kreowanie Twojej firmy na lidera w Twojej branży.
W jakich miastach działamy? Sprawdź:
Pozycjonowanie lokalne – dla kogo jest dobre?
Pozycjonowanie lokalne to świetna szansa na rozwój i zdobycie klientów – w dłuższej perspektywie pozycjonowanie firmy lokalnie pozwoli Ci pozyskać klientów najniższym kosztem. Jakie firmy powinny zadbać o pozycjonowanie lokalne?
- związane z gastronomią – restauracje, kawiarnie
- związane ze zdrowiem – fizjoterapeuci, masażyści, osteopaci, a więc gabinetu fizjoterapii, masażu, osteopatii
- fryzjerzy – salony fryzjerskie
- kosmetyczki – salony kosmetyczne
- mechanicy – prowadzący warsztaty samochodowe, blacharskie, lakiernicze
- kliniki medycynę estetycznej
- hotele i obiekty SPA
- stomatolodzy – prowadzący gabinety stomatologiczne
- inne firmy usługowe – hydraulicy, złote rączki, malarze
- kwiaciarnie
- sklepy działające stacjonarnie – np. sklepy papiernicze, sklepy z winylami, sklepy ze zdrową żywnością
Pozycjonowanie lokalne firmy – kiedy zacząć?
Nigdy nie jest za późno na pozycjonowanie strony na rynku lokalnym. Możesz zacząć zarówno wtedy, gdy startujesz z własnym biznesem i dopiero tworzysz stronę internetową, jak i kiedy już masz stronę, czy nawet wizytówkę w Mapach Google.
Niezależnie od tego, kiedy – wiemy, jak Ci pomóc. Przeanalizujemy Twój biznes – stronę internetową i jej możliwości, a następnie zaproponujemy rozwiązania, które pozwolą Ci zaistnieć na rynku lokalnym. Jeśli nie masz strony – zarekomendujemy, jak powinna wyglądać lub stworzymy ją dla Ciebie.