Pozycjonowanie stron cennik

Koszt pozycjonowania nie jest taki sam dla wszystkich stron internetowych. Zależy on od wielu czynników, które wymienimy poniżej. Ba, to, że dowiemy się teraz, ile kosztuje pozycjonowanie danej strony internetowej, wcale nie będzie oznaczało, że ta cena będzie aktualna na przykład w przyszłym roku. Bo w tym czasie wiele się może zmienić. Rozumiemy jednak, że chcesz znać cennik pozycjonowania swojej strony już teraz, dlatego postaramy się przedstawić jak najwięcej danych i konkretów.

Od czego zależy cena pozycjonowania stron?

  • Od branży i jej konkurencyjności oraz od lokalizacji. Im większe miasto, tym więcej firm zajmujących się daną usługą, a im więcej firm, tym większa konkurencja. Ale nie zawsze tak to działa, może się okazać, że w danym mieście na przykład nikt nie zleca usługi pozycjonowania swojej strony. Może też zdarzyć się tak, że długo nic się w danej branży nie dzieje, ale w pewnym momencie pojawia się nowy gracz z dużym budżetem marketingowym i nagle dominuje Google na wszystkie frazy. Dlatego też taki cennik pozycjonowania należy co jakiś czas poddawać rewizji.
  • Od tego, jak rozbudowana jest pozycjonowana strona i jakie mamy możliwości późniejszej jej rozbudowy.  Jeśli będzie można dowolnie rozwijać stronę i ją modyfikować, to bardzo dobrze i cena będzie niższa. Jeśli jednak okaże się, że nie ma takiej opcji, pozycjonowanie będzie dużo droższe lub wręcz w niektórych branżach niemożliwe. Warto wtedy rozważyć stworzenie nowej strony internetowej. 
  • Od historii strony, jej wieku, a także od tego, czy wcześniej były na niej wykonywane działania SEO i jakie one były. Mowa tu o tym, że klient mógł wcześniej zlecić pozycjonowanie strony nieuczciwej agencji, która nieźle nabroiła. Zanim nowa firma naprawi wszystkie szkody, minie trochę czasu. 

Jak widzisz, cennik pozycjonowania będzie różna w zależności od tego, jaka jest konkurencyjność branży, jaki jest obszar działania, w której realizujesz swoje usługi lub sprzedajesz swoje usługi itp. Dlatego właśnie najlepiej napisać do nas i uzyskać bezpłatną wycenę. 

 

6 + 3 =

Żeby nie przedłużać, poniżej podajemy nasz cennik w Agencji CLUEGROUP. Jeśli będziesz zainteresowany szczegółami i informacjami, od czego zależą te kwoty, zapraszamy poniżej. 

 

 

Transparentność w każdym wydaniu

Dwie formy rozliczenia

TIME AND MATERIAL

Uważamy, że SEO nie jest jednoznaczne i każda firma wymaga indywidualnego podejścia do pracy. Dlatego właśnie rozliczamy się m. in. w modelu TIME AND MATERIAL, co oznacza, że płacisz nam za faktycznie wykonaną pracę.

JAK TO DZIAŁA?

Na początku miesiąca ustalamy plan działań, szacujemy, ile to będzie trwało, a następnie realizujemy zadania. Monitorujemy czas poszczególnych specjalistów. Pod koniec miesiąca raportujemy czas i wykonaną pracę.

Ile to kosztuje?

Praca eksperta SEO: 180 zł netto/h (150 zł powyżej 10 h/m-c)

Praca content specialist: 110 zł netto/h (90 zł powyżej 10 h/m-c)

Praca copywritera: 80 zł netto/h

FLAT FEE

Rozumiemy jednak, że możesz mieć określony budżet i musisz wiedzieć, ile będziesz co miesiąc płacić, dlatego też rozliczamy się również w modelu abonamentowym, czyli FLAT-FEE (ryczałt)

JAK TO DZIAŁA?

Co miesiąc płacisz określoną kwotę za konkretne działania, których rozpiskę masz w umowie. Nie monitorujemy czasu, ale pod koniec miesiąca otrzymujesz szczegółowy raport z wykonanych działań.

Ile to kosztuje?

Abonament na działania SEO zaczyna się u nas od 1000 zł netto miesięcznie. Napisz do nas, podaj jak najwięcej informacji, a wycenimy wszystko dokładnie!

Co otrzymasz w tej cenie?

  • strategię
  • kompleksowe działania SEO
  • raport

Konsultacje SEO – CENA

  • 200 zł netto za godzinę

Dla kogo? Konsultacje SEO przydadzą Ci się, jeśli masz jakiś plan związany ze swoją stroną, ale nie do końca wiesz, co masz zrobić i jak się za to zabrać, żeby nie zaszkodzić swojemu ruchowi. A może potrzebujesz ustalić strategię działania? Albo zastanawiasz się, w jakim stanie jest Twoja strona? Takie konsultacje będą dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. 

Mogą odbywać się zarówno przez telefon, skype (czy inne narzędzie tego typu), jak i osobiście. 

Pozycjonowanie stron – cena poszczególnych działań

Na całkowity koszt pozycjonowania składają się głównie trzy czynniki:

  • koszt pracy eksperta SEO, który wykonuje audyt i ustala strategię – korzysta przy tym ze specjalistycznych narzędzi, za które płaci się co miesiąc,
  • koszt pracy copywritera, który pisze treści na stronę klienta i na zewnątrz,
  • koszt publikacji artykułów z linkami, które budujemy do strony klienta – są to prawdziwe strony dla ludzi i cennik zależy od wydawców.

Można prowadzić aktywne działania SEO bez budowania linków, więc koszt będzie niższy, natomiast w poszczególnych branżach będzie to znacznie utrudniało działania, a na pewno je spowolni.

Narzędzia, z których korzystamy

Od zawsze powtarzamy, że najlepszym narzędziem do SEO jest mózg człowieka, który pracuje nad stroną. Są jednak narzędzia ułatwiające pracę mózgowi, a przede wszystkim przyspieszające jego pracę bez utraty jakości.

Przykładowe narzędzia, z jakich korzystamy:

Google Search Console – do analizy stanu witryny

Google Analytics – do statystyk

Ahrefs lub MajesticSEO – do analizy linków

Senuto – do analizy widoczności

Semrush – m. in. do analizy widoczności i monitorowania słów

Surfer SEO – m. in. do analizy treści w porównaniu do konkurencji

Clusteric – do badania jakości profilu linków

Sitebulb – do crawlowania stron w poszukiwaniu błędów

Wszystkie te narzędzia, z wyjątkiem tych od Google’a są płatne i gdyby klient chciał sam za nie wszystkie płacić, byłoby to dla niego mocno nieopłacalne. Kupując usługę SEO u nas wie, że będą one wykorzystywane do efektywnej pracy SEO.

 

Pozycjonowanie – cena przykładowa

Strona działająca na rynku lokalnym, fryzjer w średniej wielkości mieście

Koszt abonamentu SEO to od 1000-1200 zł netto – w tej cenie klient otrzymuje kompleksowe działania na stronie (on-page) oraz content marketing

Strona ogólnopolska, branża usługowa, badania diagnostyczne

Koszt abonamentu SEO to 1500-2000 zł netto. W tej cenie działamy w różnych miastach klienta, optymalizujemy stronę, tworzymy wysokiej jakości treści, budujemy linki.

Mały sklep internetowy, średnia konkurencja, barbershop

Koszt abonamentu SEO to 1500-3000 zł netto. W tej cenie wykonujemy gruntowy audyt, przygotowujemy stategię, tworzymy opisy kategorii, prowadzimy bloga firmowego/bazę wiedzy, budujemy linki.

Średniej wielkości sklep internetowy, większa konkurencja, sklep z kosmetykami

Koszt abonamentu SEO to 2500-4000 zł. W tej cenie klient otrzymuje kompleksowe działania SEO. 

Duży sklep internetowy, duża konkurencja, sklep meblowy

Pełne działania SEO możemy realizować już od 5000 zł netto miesięcznie. Tutaj mocno uzależniamy się od budżetu klienta. W pierwszych miesiącach mogą to być wyższe kwoty, a w późniejszych niższe. Działania są kompleksowe – tworzymy opisy, treści, analizujemy linki, budujemy je itp.

Portal contentowy

Działania rozpoczynamy już od 1000 zł netto. Samo to, że mamy do czynienia z serwisem z treścią już daje dużego kopa, dlatego cena pozycjonowania będzie tutaj niższa. 

Usługi pozycjonowania – jak rozliczać?

Aktualnie na rynku najpopularniejsze są 3 formy rozliczenia:

  • za efekt
  • ryczałtowo, abonamentowo, flat fee
  • abonament + premia

Do tego dochodzi nasza forma rozliczenia – godzinowa – płacisz za to, co zrobimy, otrzymujesz raport z czasu pracy – naszym zdaniem to jest najbardziej efektywne rozliczenie z agencją. 

Zdecydowanie odradzamy rozliczanie się za efekt w postaci pozycji poszczególnych fraz w Google. Nie dość, że przez geolokalizację, każdemu dana fraza może się pojawiać na innej pozycji, to jeszcze agencja nie ma żadnej motywacji, by działać efektywnie ponad plan. 

Rozliczanie się abonamentowo jest dobrym rozwiązaniem, jeśli agencja będzie pokazywała raporty z wykonanych prac.

Rozliczanie się w modelu abonament + success fee jest dobre, jeśli da się w jasny sposób ustalić model premiowy, na przykład premia od wzrostu ruchu w porównaniu do startu współpracy, np. z wyłączeniem fraz brandowych.