Jak pozycjonować sklep internetowy?

Autor: Justyna Zienkiewicz

Doświadczenie najpierw agencyjne, potem freelancerskie. Dba o link building i content marketing dla klientów. Szkoli z zakresu SEO i copywritingu na konferencjach i szkoleniach wewnętrznych. Prywatnie pasjonatka geocachingu, obróbki drewna i chodzenia po górach.

19 sierpnia 2021

Transkrypcja

Jak pozycjonować sklep internetowy? Lista dobrych praktyk

Cześć, z tej strony Justyna Zienkiewicz z Clue Group. Dziś opowiem Ci o tym, jak pozycjonować sklep internetowy. Zdradzę Ci kilka dobrych praktyk, które zwiększą widoczność w Google.

Zaczynamy!

Masz sklep internetowy, a klientów wciąż zbyt mało? Zobacz od czego zacząć zwiększanie widoczności w Google. Powiem Ci, co możesz zrobić sam, a kiedy możesz potrzebować pomocy specjalisty.

Analiza danych – Google Analytics

Niezależnie, czy zaczynasz pozycjonowanie, promocję w social mediach czy inną formę marketingu, powinieneś mierzyć efekty swoich działań. Zawsze powtarzam, że analiza danych to podstawa.

Liczbę klientów, najpopularniejsze podstrony, najlepiej sprzedające się produkty, ogólną sprzedaż – to wszystko możesz zmierzyć dzięki darmowemu narzędziu, jakim jest Google Analytics. 

Jeśli jeszcze go nie zainstalowałeś w swoim sklepie internetowym, zrób to jak najszybciej – pomoże Ci to wyciągać wnioski i ustalić strategię na przyszłość.

Zbuduj strategię contentu w sklepie

Content is the king. Utarty frazes powtarzany co roku? Oczywiście, że nie. Treść w Twoim sklepie odgrywa ważną rolę – pozwala na lepszą widoczność SEO, ma wpływ na decyzje zakupowe klientów.

W sklepie ważne są produkty i ich odpowiedni opis. O konstrukcji opisów i ich długości, mówiłam Ci już przy okazji video Strategia treści na Twoją stronę internetową. 

Zadbaj o wyróżnienie się na tle konkurencji, unikalne opisy ze słowami kluczowymi i język korzyści.

Produkty i ich opisy to jednak nie wszystko, można powiedzieć, że wyżej nad nimi są kategorie.

 Je również warto opisać w sposób, który zwiększy widoczność sklepu – stosując słowa kluczowe związane z produktami w danej kategorii, które mogą wpisywać klienci. 

Content, to też blog. Treści poradnikowe, które będziesz tworzyć w bazie wiedzy, przyczynią się do zwiększenia liczby użytkowników na stronie, Google zobaczy też, że strona jest na bieżąco aktualizowana, co podnosi jej pozycję w wyszukiwarkach. 

O czym pisać na blogu? Zastanów się, jakie problemy mają Twoi potencjalni klienci i jak produkty, które sprzedajesz pomogą im je rozwiązać. Przykład?

  • Ból kręgosłupa po otwarciu oczu? Jaką poduszkę na ból kręgosłupa wybrać?
  • Jeszcze jeden?
  • Pies drapie drzwi – co robić? Mata chroniąca drzwi przed drapaniem – jaką wybrać?

Treść w sklepie to też tytuł SEO i opis, czyli to, co wyświetla Ci się w wynikach wyszukiwania Google. O nie też warto zadbać. 

Audyt techniczny – wskaż robotom właściwą drogę

Audyt techniczny SEO ma wskazać robotom, którędy mają podążać, jakie ścieżki w Twoim sklepie internetowym wybrać, a z jakich zrezygnować.

Możesz porównać pracę robotów Google do zwiadowców, którzy trafiają na nieznany teren i w jakiś sposób muszą oznaczać istotne miejsca na tym terenie, dać im odpowiednią liczbę punktów. 

To, gdzie dotrą zależy od Ciebie – a powinno Ci zależeć, że mają dotrzeć na kluczowe podstrony w sklepie, np. kategorie. Dlaczego?

 Bo wspomniani wcześniej zwiadowcy mają ograniczoną energię (tzw. crawl budget). W pewnym momencie się zmęczą i nie dotrą do najważniejszych miejsc.

To właśnie audyt SEO ma pomóc we wskazaniu najbardziej istotnych informacji, podstron, a także błędów, które trzeba wyeliminować, aby usprawnić drogę robotom – zwiadowcom.

Linki – ważny punkt w pozycjonowaniu sklepu

Czy linki prowadzące do Twojego sklepu internetowego są ważne? Tak. Czy każde? Niekoniecznie. Powinieneś nastawić się na zdobywanie odnośników z dobrej jakości miejsc.

Słabej jakości spamerskie strony? Fora dyskusyjne? SEO katalogi? To już zamierzchła przeszłość. 

Linki możesz próbować zdobywać na własną rękę, może to jednak zająć Ci zdecydowanie więcej czasu, niż specjaliście, który siedzi w temacie od dawna.

 Dodatkowo, bez strategii linkowania, może się okazać, że Twoje działania pójdą na marne lub zostaną źle odebrane przez Google – oficjalnie, Google zabrania “sztucznego” zdobywania linków, np. poprzez ich kupowanie. 

Zakończenie

Możesz dużo zyskać, inwestując swój czas w dbanie o treść w sklepie i analizę efektów na podstawie zebranych danych. 

Audyt techniczny i zdobywanie linków może okazać się jednak zbyt czasochłonne, w dodatku możesz nie mieć wystarczającej wiedzy.

Nie masz pieniędzy na comiesięczne nakłady na SEO? Może w takim razie zleć tylko jednorazowy audyt strony i poproś o rozplanowanie strategii contentu i linkowania, które to będziesz już realizować sam?

Dzięki za oglądanie. Zachęcam Cię do subskrypcji naszego kanału i włączenia powiadomień. 

W kolejnym odcinku SEO po ludzku opowiem Ci o narzędziach przydatnych w pozycjonowaniu!

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

13 + 15 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *