Płatności w sklepie internetowym – jakie wybrać?

Autor: Cluegroup

Jesteśmy małą, rodzinną agencją SEO z 15-letnim doświadczeniem, nastawioną na ścisłą współpracę z klientem. Prowadzimy skuteczne działania SEO, dzięki którym Twój biznes trafia do klientów i w końcu zarabia.

3 listopada 2021

Zakupy w sieci to dla Twoich klientów wygoda. Nie muszą oni wychodzić z domu, by kupić wymarzone spodnie, etui na telefon czy to, co oferujesz im w swoim sklepie internetowym. Musisz sprawić, żeby nie tylko proces dodawania poszczególnych przedmiotów do koszyka był wygodny i intuicyjny, ale również sam proces płatności. Aby potencjalni klienci dokończyli składanie zamówienia, musisz zaoferować im co najmniej kilka sposobów na opłacenie zakupów. Nie wiesz, na jakie się zdecydować? Przedstawimy Ci kilka najpopularniejszych. 

Dlaczego jedna forma płatności w sklepie internetowym nie wystarczy?

Oferowanie klientom tylko jednej formy płatności to jak oferowanie kobietom jednego modelu butów w sklepie obuwniczym. Klienci są różni i mają różne preferencje. Dla użytkowników ważna jest ochrona danych osobowych i bezpieczeństwo ich pieniędzy, a to oferuje im dostępność nie jednej, a kilku metod płatności. Warto zaznaczyć, że jedną z częstszych przyczyn porzucania koszyków i wychodzenia ze sklepu internetowego, jest brak możliwości opłacenia zamówienia w sposób najbardziej lubiany przez użytkownika. Trudno odpowiedzieć na pytanie, ile form płatności wprowadzić do swojego sklepu, ale na pewno warto wiedzieć, jakie opcje istnieją.

Płatności w sklepie internetowym

Właściciele sklepu internetowego powinni wziąć pod uwagę kilka najważniejszych metod. Nie jest wymagane, by wszystkie one były dostępne w sklepie. Wdrażając poszczególne rozwiązania, warto wiedzieć, jakie aktualne trendy panują i z czym trzeba się liczyć. 

Płatność kartą

W Polsce użytkownicy chętnie korzystają z płatności zarówno kartą debetową, jak i kredytową. Ogromną zaletą tej płatności jest możliwość integracji karty z wyszukiwarkami, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces zakupów na urządzeniach mobilnych. Ten sposób płatności wybiera od 10 do 20% klientów.

Do opłacenia zamówienia potrzebne są takie dane jak: imię i nazwisko, numer karty, okres jej ważności oraz kod CVC, znajdujący się na odwrocie karty. Karty płatnicze często zabezpieczone są dodatkowo systemem 3D Secure podczas zakupów, aby użytkownicy nie musieli obawiać się przez wypłynięciem ich wrażliwych danych. To dodatkowe zabezpieczenie transakcji, wymagające potwierdzenia płatności np. hasłem SMS.

Blik

Blik jest świetnym rozwiązaniem dla użytkowników urządzeń mobilnych. Po wybraniu przez użytkownika płatności BLIK, na ekranie pojawi się okienko, w które wystarczy wpisać sześciocyfrowy kod wygenerowany przez aplikację mobilną banku. Cała procedura jest naprawdę prosta. Nie ma potrzeby logowania się do bankowości internetowej ani podawania danych dotyczących karty płatniczej. To bezproblemowy i intuicyjny system płatności, z którego łatwo można skorzystać z każdego urządzenia. Użytkownicy go kochają.

Płatności błyskawiczne: Przelewy24, PayU

Jedną z najpopularniejszych form płatności w sklepach internetowych są szybkie przelewy online. Aby zaoferować klientom taką formę płatności, trzeba na początku podpisać umowę z wybranym operatorem np. Przelewy24 lub PayU. Następnie zintegrować system płatności z oprogramowaniem sklepu i gotowe. Klient po dokonaniu zakupu zostaje przekierowany do bramki płatności. Opłaca zakup i dostaje potwierdzenie.

Przelewy24 oferują różne metody płatności. Od przelewów online, przez BLIK, karty płatnicze, po Google Pay i PayPal. Wybór jest tak szeroki, że działa to tylko na korzyść dla kupującego. Aktywacja po stronie właściciela to 0 zł. Tylko za przelewy odciągane są prowizje.

PayU oferuje metody płatności, takie jak przelewy elektroniczne, karty płatnicze, BLIK, płatności mobilne lub przelewy tradycyjne. Wybór również jest duży. Opłata aktywacyjna po stronie właściciela to ok. 199 zł i również są prowizje za przelewy.

Google Pay, Apple Pay

To propozycje płatności dla użytkowników z systemami operacyjnymi iOS oraz Android.

Apple Pay łączy się aplikacją Wallet z podpiętą kartą płatniczą, dzięki czemu można płacić telefonem zbliżeniowo. Zapłacić można dopiero po weryfikacji, np. skanie twarzy lub odcisku palca, dlatego jest to bardzo bezpieczna metoda.

Google Pay natomiast jest odpowiednikiem Apple Pay. Bez podawania wrażliwych danych można również płacić telefonem zbliżeniowo.

Płatność za pobraniem

Bezpieczną opcją dla wielu klientów okazuje się opłacenie zamówienia zaraz przy jego odbiorze. Nie wszyscy maniacy zakupów online przekonani są do płatności z góry, dlatego wybierają płatność za pobraniem. Problemem przy płatnościach z góry są nieuczciwi sprzedawcy i obawa przed utratą pieniędzy. Płatność za pobraniem może odbyć się zarówno za pomocą gotówki, jak i karty. Firmy kurierskie mają już terminale płatnicze, dlatego nie ma z tym problemu. Zamówienia opłacane przy odbiorze realizowane są często szybciej niż te normalne. Jako właściciel sklepu internetowego możesz liczyć się z pewnym ryzykiem. Zdarza się, że klient nie odbierze zamówionej paczki i wtedy koszt nadania i zwrotu leży po Twojej stronie.

PayPal

Coraz częściej użytkownicy korzystają z portfeli elektronicznych. Do takiego rodzaju płatności należy PayPal. System ten oparty jest na poczcie elektronicznej. Konto klienta powinno być powiązane np. z kartą debetową, kredytową lub kontem bankowym. Podczas płatności wystarczy zalogować się na konto i zatwierdzić płatność. Pieniądze powinny zostać przelane natychmiast. PayPal sprawdzi się również, jeśli w sklepie zakupy robią często klienci zagraniczni. Dla właściciela sklepu wprowadzenie płatności PayPal wiąże się z koniecznością płacenia prowizji od każdego przelewu.

Tradycyjny przelew

Tradycyjny przelew to forma płatności, która traci na popularności, ale nadal egzystuje. Użytkownicy wybierający tę metodę, wysyłają pieniądze bezpośrednio na konto sklepu i co więcej, nie muszą podawać żadnych wrażliwych danych na nieznanych dla nich stronach internetowych. Są użytkownicy, którzy sobie to cenią i nie chcą tego zmieniać. Niestety muszą się oni liczyć z tym, że taki przelew ma dłuższy czas realizacji niż np. szybkie przelewy lub BLIK. Pociąga to za sobą wiele skutków, jak np. opóźniona wysyłka towaru.

Podsumowanie

Popularne metody płatności w Twoim sklepie internetowym pomogą Ci przekonać klientów do skorzystania z Twojej oferty. Jeśli dasz im wybór, to zakupy będą czystą przyjemnością, a sfinalizowanie ich będzie już tylko przyjemną formalnością. Wybierz świadomie z bogatej oferty.

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

4 + 5 =

Podobne wpisy

 

3 komentarze

  1. Sizar

    w naszym kraju jest iście obfitość możliwości płatności, nie tak jak w innych krajach zachodu 🙂

    Odpowiedz
  2. Mateusz

    Świetny artykuł – istnieje wiele bramek płatności oferowanych przez firmy zewnętrzne. Warto poświęcić nieco czasu na wybór firmy, z którą zdecydujemy się współpracować. Z uwagi na to, że kryptowaluty zyskują na popularności warto byłoby rozważyć przyjmowanie płatności za towary i zakupy w kryptowalutach,

    Odpowiedz
  3. Dorota

    Właśnie przez to, że jest tak wiele metod płatności to warto mieć wszystkie te, które zostały tu opisane. Jednak komfort płatności, zwłaszcza w nowym sklepie internetowym może być dość stresujące, a więc wybór ulubionej płatności to rzeczywiście plus. Nie wyobrażam sobie nie wykonywać płatności inaczej niż przez Przelewy24 lub kartą 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *