Treści content marketingowe – co dodać na stronę poza tekstem?

24 stycznia 2019

Tworzenie i publikowanie ciekawych tekstów do sieci nie jest proste. W Internecie jest wiele treści, zarówno dobrej jakości jak i takich które nie powinny się tam pojawić. Treści content marketingowe – co dodać na stronę poza tekstem, to artykuł z którego dowiesz się jak wzbogacić swoją stronę internetową o angażujące elementy i czerpać z tego zyski w postaci wzrostu popularności i ruchu na twojej stronie internetowej.

Co to jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści to rodzaj marketingu, który nie chce Ci na siłę sprzedawać produktów czy natarczywie komunikować o tym, czego potrzebujesz. Ta strategia pozwala na stworzenie atrakcyjnych pod względem formy oraz merytorycznych komunikatów, skierowanych do specyficznie określonej grupy odbiorców, której stworzona treść może się przydać lub ją zainteresuje.

Jest to nowoczesny rodzaj marketingu, dzięki któremu pokazujesz, że rozumiesz współczesnego odbiorcę, który nie pochłania bezmyślnie każdego oferowanego przekazu. Obecnie konsument jest świadomy swoich praw, ma coraz bardziej specyficzny i wysublimowany gust, ciężko go zadowolić, a przede wszystkim, jest świadomy swoich potrzeb. Na takie wymagania odpowiada content marketing, który, dzięki ciekawemu przekazowi, jest w stanie trafić do odpowiedniej grupy odbiorców i stworzyć unikalną relację B2C, a nawet B2B. Relacja ta może być długotrwała i sprzyjać podejmowaniu interakcji oraz budowania zaangażowania każdej ze stron.

Content marketing to więc wszelkie publikowane w Internecie treści, które mają za zadanie przekazać wartościowe z punktu widzenia odbiorcy treści, dotyczące branży, której twórca treści jest przedstawicielem. Korzyści z takiego stanu rzeczy czerpie i konsument i przedsiębiorca.

Jakie formy przybiera content marketing?

Wideo

Wideo to obecnie, poza tekstem, najbardziej popularna forma content marketingu. Ubiegły rok, można nazwać rokiem wideo, ponieważ wszelkie portale społecznościowe włączyły nowe funkcje z nim związane i podrasowały dotychczasowe. Ta popularność sprawiła, że po taką formę zaczęli sięgać i twórcy stron internetowych.

Filmy o dobrej jakości można już obecnie nagrywać telefonem, choć zachęcamy do dedykowanych narzędzi, które sprawiają, że obraz będzie bardziej profesjonalny. Ważna jest tu obróbka treści, czyli działania w programie do montowania filmów. Istnieją proste narzędzia wspomagające ten proces, jeśli jednak zdecydujesz się na stałe włączyć takie treści w content proponowany na Twojej stronie, skorzystaj z pomocy eksperckiej.

video na strone

Webinary

Webinary to spotkania w sieci internetowej. Za pomocą technologii webcastu, na swojej stronie internetowej możesz przeprowadzić interaktywne spotkanie z klientami, tak, jakbyś rozmawiał z nimi face to face. Są one najczęściej wykorzystywane w branży związanej ze szkoleniami, gdyż pozwalają na dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców. Jeśli prowadzisz fanpage firmy na Facebooku, możesz skorzystać z tzw. live’ów, które po przeniesieniu na YouTube, można wykorzystać na stronie internetowej.

Popularną formą jest również rozmowa podobna do wywiadu, gdzie ekspert z Twojej firmy odpowiada na pytania widzów webinaru, które zadaje osoba prowadząca. Może być to zarówno ktoś z firmy bądź osoba z zewnątrz. Uczestnicy, dzięki otrzymanemu dostępowi, mają możliwość zadawania pytań w trakcie trwania całego webinaru. Warto przygotować sobie wcześniej jakąś wypowiedz na początek bądź pytania, które rozruszają widzów i ośmielą do zadawania własnych.

Obrazki i infografiki

Grafiki to najpowszechniejsza, po tekście forma content marketingu, bardzo prosta do wykorzystania. Istnieje wiele baz obrazków, które za darmo, bądź za niewielką opłatą mogą być wykorzystywane na Twojej stronie. Jeśli korzystasz z obrazków znalezionych w Internecie, koniecznie podaj źródło, z którego skorzystałeś. Bardzo dobrym pomysłem jest zamówienie obrazków pasujących do Twoich treści u grafika. Usługa ta daje możliwości maksymalnej personalizacji tej treści, a dobrze wykonany efekt końcowy może stać się wizytówką firmy oraz pomóc Ci się wyróżnić na tle konkurencji.

Infografiki to obrazek, który przekazuje odbiorcom jakieś złożone informacje, w sposób przejrzysty i zrozumiały dla każdego potencjalnego klienta. Istnieje wiele intuicyjnych programów do tworzenia prostych infografik np. Canva, dzięki którym możesz przedstawiać trudne treści, funkcjonalności i procesy wizualnie, a przez to łatwiej przyswajalnie. Taka forma content marketingu jest przydatna najbardziej w firmach oferujących usługi bądź skomplikowane funkcjonalnie urządzenia czy procesy.

Zdjęcia

Na stronie internetowej możesz zamieszczać zdjęcia zarówno wykonane samodzielnie oraz te, które oferują bazy zdjęć (stocki), odpłatnie bądź nie. Najpopularniejsze darmowe banki zdjęć, mające najbogatszą ofertę, to np. Pixabay, Unsplash czy Gratisography. Pierwsza baza jest naszym zdaniem najlepsza, ze względu na to, że przeszukuje inne podobne do siebie bazy.

Zachęcamy do tworzenia własnych fotorelacji z codziennego życia firmy, ciekawych zdarzeń czy eventów organizowanych dla pracowników. Taki content jest bardzo popularny, przyciąga uwagę odbiorców i powoduje, że firma staje się bardziej wiarygodna i dobrze się kojarzy. Warto zadbać o jakość prezentowanych fotografii. Rób bardzo dokładną selekcję zdjęć, które mają trafić na stronę. Odrzucaj wszystkie rozmazane, prześwietlone, zbyt ciemne oraz tzw. poucinane zdjęcia.

Gify

Te kilkusekundowe, ruchome obrazki to zabawna forma wyrażania emocji. Można tworzyć własne albo posiłkować się dostępnymi w Internecie. Decydując się na tę formę content marketingu warto znać umiar, aby nie stracić na wiarygodności. Czasem takie obniżenie tonu, może pozytywnie wpłynąć na zacieśnianie relacji z klientami.

Gdy zdecydujesz się na stworzenie własnego gifu, polecamy skorzystać z darmowych generatorów, które są dostępne w Internecie np. Giphy, Giphmaker czy Ezgif.

Piękne i ambitne treści to nie tylko element promocji produktów. Dzięki nim mimowolnie kreujesz wizerunek. To też doskonały sposób na zróżnicowanie treści z punktu widzenia Google’a, który traktuje różnorodność jako czynnik jakościowy. Każdy klient jest inny i w inny sposób będzie konsumował treści prezentowane na twojej stronie. W myśl zasady – dla każdego coś dobrego, zapewnij różnorodne formy opisu oferowanych usług. Zwiększy to zasięg Twojej firmy i sprawi, że trafisz w każdy gust.

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

6 + 12 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *