W ubiegłym roku aktywna liczba użytkowników serwisu społecznościowego Instagram przekroczyła 1 miliard. Ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Według Forrest Research platforma ta jest skierowana do większości ludzi, którzy mają wysoki wskaźnik interakcji z treścią. Dlatego Instagram to dobre miejsce do promocji biznesu.
Dla skutecznej promocji profilu biznesowego ważne jest uwzględnienie pewnych aspektów.
Przygotowanie do promowania
Pierwsze, co należy zrobić przed startem promowania, to prawidłowo zaprojektować stronę.
Instagram ma „zasadę 3 sekund” – tyle samo czasu jest na zatrzymanie użytkownika, który jest na profilu. Potencjalny klient na poziomie podświadomości zwraca uwagę na opis profilu, nazwę, aktualne Stories i pierwsze 9 postów. Odpowiednie zaprojektowanie tych kategorii to 50% sukcesu w promocji.
Nagłówek powinien zawierać odpowiedzi na następujące pytania: „Kim jestem?” (nazwa profilu pogrubiona), „Dlaczego jestem lepszy?”, „Co mnie wyróżnia na tle innych?” (UPS), „Co mogę zaoferować?” (oferta).
Nazwa musi być dopasowana do słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Potencjalni odbiorcy sklepu z odzieżą wpiszą w wyszukiwarkę „ubrania”, więc możemy zawrzeć to słowo właśnie w nazwie. Na przykład: „Ubrania dla eleganckich pań”, „Sklep z odzieżą damską i męską” itp.
Wymagane aktualne Stories dla profilu biznesowego: „Recenzje”, „Usługi” (lub “Asortyment”), „Jak zamawiać”, „O nas” itp. Powinny być one zaprojektowane zgodnie z ogólną koncepcją profilu.
Przykłady dobrze przygotowanych profili na Instagramie
Publikacje powinny być estetycznie zaprojektowane. W 2020 design odgrywa znacznie większą rolę niż dotychczas. Kiedy potencjalny odbiorca wchodzi na profile dwóch konkurentów z podobną ofertą, prawdopodobnie wybierze do współpracy tę, która ma dobrze zaprojektowany profil. Dlaczego? Bo widać, że firma poważnie traktuje swoją pracę, nawet w przypadku tak nieistotnego (na pierwszy rzut oka) aspektu. A to znaczy, że poważnie podchodzi do innych części swojej pracy.
Przykłady dobrze zaprojektowanych profili z różnych branż
Cele i strategia promowania
Ustalamy właściwe cele marketingowe i cele treści.
Mogą to być: zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ruchu w witrynie, zwiększenie świadomości marki, zachęcanie do zakupów offline (w razie potrzeby) i inne. Ten punkt jest ważny, bo od tego będzie zależała cała strategia.
Aby osiągnąć każdy cel, tworzymy listę zadań, analizujemy segmenty grupy docelowej i rynek konkurencji.
Tworzenie strategii treści
Należy przeprowadzić analizę aktualnego stanu strony, ustalić styl komunikacji z odbiorcą, stworzyć legendę marki. Następnie znaleźć referencje, przygotować materiały do publikacji.
Do tego punktu odnosi się również plan contentu. Jest on ważny, ponieważ regularne publikowanie zwiększa zasięg, aktywność i sprzedaż. Rozpisujemy daty, tematy postów, Stories i IGTV. Trzeba pamiętać o zrównoważonym stosowaniu typów tekstów: informacyjne, sprzedażowe, rozrywkowe. Każdy z nich realizuje inne cele, więc to też musimy uwzględnić w planie.
Realizacja strategii
Jaka promocja działa na wszystkich? Nie można wybrać uniwersalnego sposobu na postępowanie, ale istnieją ogólne założenia, które w połączeniu z kreatywnym podejściem mogą przynieść rezultaty.
Darmowa promocja
UGC (treści generowane przez użytkowników)
Wszystko, co ludzie piszą / mówią o produkcie: recenzje, komentarze, treści użytkowników, udział w konkursach, oznaczenia strony itp. To trend roku 2020, który zwiększa lojalność odbiorców.
Co można zrobić?
- Zaoferuj odbiorcom status stałego klienta i znaczną zniżkę na asortyment za 5-10 recenzji
- Przeprowadź interaktywne Stories z końcową nagrodą
Maski AR
Rodzaj treści wirusowej, która tworzy społeczność darmowej reklamy.
Co można zrobić?
- Utwórz maskę w kolorystyce swojej marki
- Świetną opcją dla sklepów byłaby maska, w której potencjalny klient będzie mógł od razu zobaczyć na sobie stylizację
Hashtagi
Stosowanie hashtagów pomaga znaleźć nowych odbiorców, jeśli publikacja wyświetli się w proponowanych. Może być stosowany w postach, jak i w Stories. Świetnie się nadaje do wewnętrznej nawigacji. Optymalna liczba to 10-20 na jeden post.
Wzajemny PR
Rodzaj wymiany odbiorców, przyciągający nowych potencjalnych użytkowników, którzy są zainteresowani usługami lub produktami.
Przeprowadzenie konkursów, GiveAway
Najpopularniejsza metoda bezpłatnej promocji, która wymaga większej kreatywności. Aby uzyskać „ciepłą” publiczność, powinieneś poszukać sponsorów o podobnej grupie docelowej. Należy dokładnie przeprowadzić analizę tych profili i pamiętać o tym, aby w trakcie trwania i po zakończeniu konkursu zatrzymywać odbiorców wartościowym contentem.
Płatna promocja
Reklama z Facebook Ads
To jest najskuteczniejszy sposób promocji, który należy jednak rozważnie przeprowadzać na stronie z co najmniej 2000 aktywnymi odbiorcami.
Reklama u blogerów
Przed podjęciem współpracy konieczne jest zebranie statystyk, poproszenie o informację zwrotną oraz przygotowanie technicznego zadania do publikacji.
Pamiętaj, że Instagram jest serwisem, w którym każdy walczy o uwagę i lojalność. Komunikuj się z odbiorcami, pytaj o opinie, odpowiadaj na wszystkie uwagi i komentarze – to ogromna przewaga nad konkurentami. Analizuj wyniki, zrób listę działań i promocji i na koniec miesiąca wskaż te, które działają najlepiej. Systematyczne i poważne podejście to gwarancja sukcesu.
Dziękuję bardzo za korzystną informacje!!!
Dziękuje bardzo za ciekawą informacje!
Pisanie bloga to jeszcze w moim przypadku ujdzie, ale na Instagramie to już chodzi o zupełnie coś innego. Trzeba robić dobre zdjęcia i aranżacje, a do tego niestety nie mam talentu.