Podczas współpracy SEO z klientami zwracamy uwagę na to, że nie tylko zdobywanie dobrej jakości linków jest ważne z punktu widzenia zwiększania widoczności strony czy sklepu internetowego, ale tak samo ważne, jeśli nie ważniejsze, są działania on-site i content. W artykule nie skoncentruję się tym razem na stritce technicznych sprawach optymalizacyjnych, ale na działaniach contentowych, które przynoszą konkretne korzyści.
Artykuł evergreen contentowy – czyli jak przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów?
W styczniu 2018 roku rozpoczęliśmy współpracę ze sklepem internetowym sprzedającym tusze i tonery do drukarek. O wzroście widoczności w tym sklepie i działaniach, które wykonaliśmy, powstało to case study.
Diagnoza
Od samego początku wiedzieliśmy, że temat tuszów i tonerów do drukarek nie jest zbyt “sexy” dla docelowego klienta. Ot – co jakiś czas kończy mu się tusz lub toner i trzeba go kupić. Czynność ta powtarza się z różną częstotliwością – czasem co miesiąc, czasem co kwartał czy pół roku – w zależności od tego, co, kto, jak i na czym drukuje.
Ile razy jednak zdarzyło się, że:
- w drukarce zaciął się papier,
- sterowniki przestały działać poprawnie,
- pokrywa od drukarki nie została domknięta lub szuflada na papier dosunięta i drukarka pokazuje komunikat “no signal i co mi zrobisz?”,
- tusz lub toner wysechł.
Właśnie te problemy związane z użytkowaniem drukarki sprawiły, że postanowiliśmy przygotować artykuł o tym, dlaczego drukarka nie drukuje.
Dlaczego taki i jak to się ma do sklepu sprzedającego tusze i tonery do drukarek? Na czym nam zależało?
Wiedzieliśmy, że artykuł o tym temacie nie przyniesie bezpośrednio klientów, którzy szukają tuszu lub tonera, ale takich, którzy mają konkretny problem do rozwiązania.
Działania contentowe miały na celu:
- pomoc w rozwiązaniu “palącego” problemu potencjalnego klienta
- zachęcenie klienta do zakupów na stronie, w myśl “skoro skończył /zaraz skończy mi się tusz i mi pomogli, kupię go tutaj,
- zwiększenie świadomości brandu, aby klient dokonał w przyszłości zakupu, korzystając z Google’a lub wpisując adres sklepu w przeglądarce.
Efekty
Artykuł zajmuje stabilne, pierwsze miejsca w Google na frazy:
- dlaczego drukarka nie drukuje (320 wyszukań miesięcznie)
- drukarka nie drukuje (720 wyszukań miesięcznie)
- drukarka nie chce drukować (210 wyszukań)
- czemu drukarka nie drukuje (90 wyszukań)
- drukarka hp nie drukuje po wymianie tuszu (90 wyszukań)
Frazy te czasem pojawiają się również jako direct answer.
Artykuł napisaliśmy w lutym 2018 roku, a dzięki zwiększaniu mocy całej domeny, po kilku miesiącach ten zaczął “pracować” na siebie i pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy związane z problemami niedziałającej drukarki.
Szczegóły
- stale przynosi ruch na stronę, dotychczas wygenerował już ponad 60 tysięcy ruchu z wyszukiwarek,
- generuje przejścia na inne podstrony w sklepie – sprzedażowe,
- generuje wyszukiwania w obrębie sklepu i sprzedaż,
- wpływa na zwiększanie świadomości marki, czego dowodem jest zwiększenie się ruchu z wejść bezpośrednich i na frazy brandowe.
Evergreen content – czy jest na niego gotowa recepta?
Plan
Przede wszystkim powinieneś zastanowić się nad tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy, potencjalni klienci. W jaki sposób możesz im pomóc rozwiązać ich problem? Jak rozwiązanie tego problemu, w przypadku sklepu internetowego, może wpłynąć na sprzedaż Twoich usług lub produktów?
Odpowiedzi na te pytania, pozwolą przygotować Ci listę tematów, które potencjalnie “chwycą”.
Przykłady
- Dla serwisu z ofertami pracy – Aktualne klauzule w CV
- Dla sklepu internetowego z asortymentem sportowym – Jak odpowiednio wybrać rakietę do squasha?
- Dla dealera motocykli – Jaki motocykl o pojemności 125 dm3 wybrać?
- Dla sklepu odzieżowego – Jak wybrać sukienkę tuszującą nadprogramowe kilogramy?
- Dla sklepu z RTV i AGD – Jak dobrać rozmiar telewizora do wnętrza lub jak skompletować system nagłośnienia w mieszkaniu 60-metrowym
- Dla sklepu z kosmetykami – Jaki rodzaj szamponu dla włosów kręconych i suchych wybrać.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat evergreen contentu, przeczytaj nasz artykuł. Jeśli natomiast chcesz poznać ofertę tworzenia treści dla Twojego biznesu, napisz na justyna@cluegroup.pl lub zadzwoń 500 043 628.
0 komentarzy