Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży?

Autor: Justyna Zienkiewicz

Doświadczenie najpierw agencyjne, potem freelancerskie. Dba o link building i content marketing dla klientów. Szkoli z zakresu SEO i copywritingu na konferencjach i szkoleniach wewnętrznych. Prywatnie pasjonatka geocachingu, obróbki drewna i chodzenia po górach.

3 lutego 2021

Zdecydowałeś – otwierasz sklep internetowy. Wybrałeś branżę, silnik sklepu, znalazłeś firmę, która go zaprojektuje, masz przestrzeń magazynową (lub działasz na zasadzie dropshippingu), wszystko z zewnątrz wygląda dobrze. Czy jesteś gotowy na sprzedaż? O co powinieneś zadbać, o czym pamiętać?

Samo stworzenie sklepu internetowego, to dopiero początek. Przed Tobą jeszcze szereg czynności, które przygotują Twój sklep do zwiększania sprzedaży, ratowania koszyków, mierzenia liczby użytkowników i przede wszystkim planowania, jakie działania warto wykonać. Odpowiedz sobie na kilka pytań.

Jak analizujesz dane w sklepie internetowym?

Wcale nie tak odosobnionym przypadkiem są sklepy internetowe, które nie zbierają danych dzięki Google Analytics. I wcale nie mamy na myśli tylko nowych sklepów.
Zdarza się, że o zbieraniu danych zapominają sklepy, które działają kilka lat.

Na nasze pytanie, skąd wiedzą, co przynosi efekty, jak dużo klientów jest na stronie odpowiadają krótkim – “nie wiem”. Czasem pojawia się jeszcze jedna odpowiedź w formie pytania “a to tak można?”.

Oczywiście, że można!

Google Analytics to darmowe narzędzie, które po implementacji kodu, powie Ci, ile osób odwiedza Twój sklep internetowy, z jakich miejsc przybywają, jakie podstrony czy produkty cieszą się największym zainteresowaniem, a kiedy to zainteresowanie jest bliskie zeru. Jeśli jeszcze nie zainstalowałeś Google Analytics, to jest to dobry moment.

Jeśli odłożysz to na jutro, pozbawisz się danych z jednego dnia. Danych lepiej mieć więcej,
niż mniej.

Jak wyglądają karty produktów w Twoim sklepie internetowym?

Gdybyś miał do wyboru ten sam produkt w tej samej cenie, w dwóch różnych sklepach, to wybrałbyś ten, który ma opis, czy wręcz przeciwnie?

Badania pokazują, że 87% klientów sklepów bardziej ufa tym, które mają opisy.

Dodatkowo, opisy produktów, jeśli nie są skopiowane z innych stron, np. producentów, dystrybutorów, innych sklepów, mają duże znaczenie dla SEO, czyli widoczności w wyszukiwarce Google.

Jeśli w opisie zostaną użyte słowa kluczowe potencjalnie wpisywane przez klienta w Google, będą odpowiednio długie, będziesz miał większą szansę na wyższe pozycje, iż konkurencja.

Oczywiście ciężko Ci będzie stworzyć unikalne opisy dla wszystkich produktów, jeśli tych są tysiące. Dobrą praktyką jest wybranie 20, 30 czy 50 w miarę możliwości, które cieszą się największym zainteresowaniem, mają największą marżę, są topowe. W ten sposób możesz napędzić sprzedaż.

Pamiętaj, aby oprócz słów kluczowych, stosować w opisach język korzyści – to pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji, dodatkowo, zachęcisz w ten sposób klientów do dodania produktów do koszyka.

Stworzenie unikalnych opisów dla 30 produktów w sklepie jednego z naszych klientów, pozwoliło na zwiększenie sprzedaży o 27%.

Jak zdobywasz klientów? Jak zwiększasz sprzedaż?

Samo przygotowanie produktów, wdrożenie analityki w sklepie, to nie wszystko. Klienta powinieneś zatrzymać, zachęcić do wyboru Twojej oferty. Jak to robić? Jakie techniki zastosować? Co możesz wdrożyć sam?

Czy masz opracowaną strategię porzuconych koszyków?

Stworzenie strategii ratowania porzuconych koszyków pomoże Ci w zwiększeniu przychodów w sklepie internetowym. Warto też zastosować remarketing i przypominać klientom o dokończeniu zamówienia, np. proponując zniżkę. Wszystko to da się zautomatyzować i zaprojektować.

Badania pokazują, że da się uratować i doprowadzić do finalizacji zamówienia w więcej niż 50% porzuconych koszyków. Przekonaliśmy Cię?

Czy stosujesz cross-selling?

Kojarzysz, że w wielu sklepach internetowych na karcie produktu, pojawiają się produkty polecane albo pasujące? Na przykład, kupując laptopa, sprzedawca proponuje Ci akcesoria – torbę, myszkę? Albo, gdy wybierasz spodnie, sprzedawca podsuwa Ci pasek? To właśnie cross-selling – sprzedaż krzyżowa.

Wiele platform sklepów internetowych umożliwia dodanie funkcjonalności “podobne produkty”. Warto wyświetlać je na kartach produktów – mogą zwiększyć wartość koszyka, są też dobre dla SEO, moc strony rozchodzi się po strukturze.

To tylko część pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć, prowadząc sklep internetowy? Chcesz ich więcej? Przygotowaliśmy bezpłatnego e-booka “Nowy sklep internetowy – checklista marketingowa”, w którym omawiamy najważniejsze aspekty związane z prowadzeniem i marketingiem e-commerce. Powyższy artykuł to właśnie jego fragmenty.

Zapisz się do naszego newslettera, aby pobrać e-booka w całości wraz z checklistą i 25 pytaniami kontrolnymi!

Podobne wpisy

 

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontakt z nami