Pozycjonowanie filmów na You Tube – jak robić to dobrze?

Autor: Michał Krajka

W pracy najchętniej tworzy wnikliwe analizy SEO, drąży i przeprowadza zmiany on-page, a także miłuje słowa kluczowe. Poza nią – pisze o grach, intensywnie ogląda filmy i zagłębia się w odmęty amatorskiego scenariopisarstwa. Lubi pizzę, The Office i książki Chucka Palahniuka.

29 października 2020

Uruchomiłeś kanał w serwisie YouTube i zastanawiasz się jak dotrzeć do nowych widzów i zyskać więcej wyświetleń? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – istnieje zestaw działań, które możemy zrobić, żeby przyciągnąć widownię i zwiększyć naszą pozycję w wynikach wyszukiwania YouTube, tak jak robimy to w przypadku serwisów internetowych i organicznych wyników wyszukiwania Google.

Zanim przejdziemy do ściśle technicznych kwestii pozycjonowania na YouTube, warto mieć na uwadze, że sama tematyka i jakość dostarczanego przez nas materiału ma bardzo duże znaczenie dla SEO na YouTube. To, czy nasz film przyciąga widzów (i jak długo ich trzyma) jest przez algorytmy traktowane priorytetowo – nic się zda dobrze wypozycjonowany film ze świetnym tytułem i perfekcyjnym opisem pełnym przemyślanych słów kluczowych, jeżeli materiał wideo będzie nudny i zatrzyma widza jedynie na kilka pierwszych sekund.

Dla YouTube ogromne znaczenie ma to, jak długo użytkownik będzie trzymany w serwisie oraz jak dużo interakcji odbędzie się w obrębie naszego filmu. Komentarze i udostępnienia to mocny sygnał dla algorytmów, że dostarczony przez nas materiał wideo jest wystarczającej jakości, żeby zachęcić użytkowników do podejmowania dyskusji i dzielenia się filmem z innymi.W idealnej sytuacji – nasz film oglądany jest do końca, wzbudza w widzach poczucie konieczności podjęcia dyskusji i zostawienia komentarza, po czym zostaje udostępniony do wszystkich mediów społecznościowych.

pozycjonowanie you tube studio

Jak pozycjonować filmy na YouTube?

Wiemy już, jak istotne jest, żeby nasz film być ciekawy dla potencjalnego widza. Jednak nawet najlepiej skrojony materiał zaginie w filmowych odmętach, jeżeli nie postaramy się o techniczne aspekty pozycjonowania You Tube. Może to trochę przypominać te działania, które wykonujemy w czasie optymalizacji serwisów internetowych pod kątem zwiększenia widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Będziemy optymalizować opisy, tytuły, poprzez nasycenie słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie na You Tube – Tytuł filmu ma kluczowe znaczenie

Dobierając słowa kluczowe – na których oprzemy tytuł naszego filmu i zawartość opisu – możemy wspomóc się autouzupełnianiem w wyszukiwarce You Tube. Wpisując najważniejsze słowo związane z tematem naszego filmu, dostajemy podpowiedzi, czego najczęściej szukają użytkownicy serwisu. Dobrze jest się tym sugerować, decydując jak będzie wyglądał tytuł naszego video na You Tube. Jednak nie zapominajmy, że tworzymy głównie dla ludzi – tytuł powinien zawierać najczęściej wyszukiwane słowa, ale musi być także ciekawy i relewantny do treści filmu.

Opis także należy odpowiednio zoptymalizować

Opis jest drugim najważniejszym aspektem naszego filmu, który znacząco wpływa na pozycjonowanie na You Tube. Musi dobrze nawiązywać do treści, a jednocześnie opierać się na najczęściej wyszukiwanych słowach kluczowych – trochę tak jak teksty na blogach dopasowywane pod SEO. Dodając tagi także ułatwiamy algorytmom You Tube zrozumieć, o czym jest nasz film i do kogo należy go kierować – tu także możemy użyć słów kluczowych, ale nie tylko.

pozycjonowanie you tube - edytor wideo

SEO You Tube – zwróć uwagę na jakość nagrania

Kolejną – i finalną – rzeczą na jaką powinniśmy zwrócić uwagę podczas pozycjonowania na You Tube, jest sama jakość nagrania, które umieszczamy w serwisie. Im wyższa rozdzielczość i lepsza jakość dźwięku – tym lepiej. Przy czym warto mieć na uwadze, że nie zawsze konieczne jest nagrywanie w 8k – chodzi głównie o to, żeby nie schodzić poniżej 720p. Takie nagranie w niskiej rozdzielczości ma mniejsze szanse na uzyskanie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwanie You Tube. Jeżeli już dysponujesz wysokiej jakości plikiem, zwróć uwagę na jego nazwę – ona także powinna odpowiednio odnosić się do słów kluczowych i tematyki nagrania. Nie zapomnij także o miniaturce, powinna umieć przyciągnąć potencjalnego widza.

SEO You Tube to kilka zgranych działań, które zwiększą naszą szansę na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania i trafienie do nowych widzów. Pamiętajmy, żeby publikować tylko ciekawe i interesujące materiały, nagrane w dobrej rozdzielczości. Jeżeli połączymy je z atrakcyjnym opisem i najpopularniejszymi słowami kluczowymi, mamy szansę odnieść sukces wśród masy filmów w serwisie You Tube.

Podobne wpisy

 

 

Jak namówić szefa na SEO?

Jak namówić szefa na SEO?

Artykuł jest dedykowany osobom odpowiedzialnym za marketing w firmach - świadczących usługi, czy zajmujących się...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *