Poniżej znajdziesz poradnik, w którym krok po kroku opiszę, co należy zrobić, by odpowiednio zoptymalizować swoją stronę internetową. Sposób wykonania tej optymalizacji będzie się jednak technicznie różnił w zależności od skryptu, na którym stoi Twoja strona.

Pamiętaj, że odpowiednia optymalizacja jest kluczem do sukcesu. Często już tylko ona poprawia widoczność w wyszukiwarce o ponad 30%. W połączeniu z odpowiednim linkbuildingiem sprawi, że klienci będą wchodzić do Ciebie drzwiami i oknami, tyle będziesz miał odwiedzin. Dziś zaczynamy od meta tagów.

Meta tagi

 

Najbardziej podstawowe i jednocześnie najprostsze (ale nie najmniej czasochłonne) do wykonania zadanie podczas optymalizacji strony. Podstawowe meta tagi, to dane, które nie są widoczne na stronie, ale wyświetlają się w pasku przeglądarki czy w wyszukiwarce.

Title

tytuł strony – wyświetla się u góry, w pasku, dzięki niemu wiesz, w którą zakładkę kliknąć mając otwarte kilka. Jednak ważniejszym zastosowaniem tagu title jest wyświetlania tytułu strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest to, co tam wpiszesz. Ten tag jest istotny dla algorytmu wyszukiwarki, więc powinno się tam znajdować słowo kluczowe, na które chcesz rankować.

Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie złotego środka między tym, by title wyglądał naturalnie, a tym, by zawierał istotne dla Ciebie słowo/słowa kluczowe

Przykład:

1. Strona główna – istotne frazy: przedszkole Warszawa, prywatne przedszkole Warszawa, przedszkole z angielskim Warszawa

Sposób zastosowania tagu title:

Prywatne przedszkole z angielskim – Warszawa

2. Kategoria produktów na trądzik w aptece internetowej – istotne frazy: leki na trądzik, preparaty na trądzik, sposoby na pryszcze

Sposób zastosowania tagu title:

Preparaty i leki na trądzik – skuteczne sposoby na pryszcze

Podsumowując:

Słowa kluczowe się łączą i mogą być odmieniane, oznacza to, że nie musimy wpisywać oddzielnie: leki na trądzik, preparaty na trądzik. Spokojnie można to połączyć. Dzięki temu taki tytuł wygląda znacznie naturalniej.

Wskazówka

Obecnie nie ma już konkretnego limitu znaków (kiedyś było to ok. 70 znaków), jaki powinien mieć title, ważne, by mieścił się w odpowiedniej szerokości. Dlatego też nie powinno się tworzyć zbyt długich tytułów, bo Google będzie je ucinał.

Description

Tag description wyświetla się jako opis pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje, ale ma duży wpływ na CTR (na to, czy użytkownik wejdzie na Twoją stronę z wyszukiwarki, czy mu umknie). Dlatego trzeba zadbać o to, by był przyciągający i mówił językiem korzyści.

Przykład:

1. Strona główna prywatnego przedszkola w Warszawie

Sposób zastosowania tagu description:

Szukasz dobrego, prywatnego przedszkola dla Twojego dziecka w Warszawie? Zależy Ci na tym, by uczyło się angielskiego? Koniecznie sprawdź ofertę [Tu nazwa przedszkola]

2. Kategoria produktów na trądzik w aptece internetowej

Sposób zastosowania tagu description:

Jeżeli potrzebujesz niezawodnego preparatu na trądzik, koniecznie sprawdź ofertę [Tu nazwa sklepu] i pozbądź się pryszczy na zawsze!

Podsumowując:

Pamiętaj, by opis namawiał do wejścia na stronę – niech nie będzie nudny. Zastosuj call to action (tu: sprawdź ofertę)

Wskazówka

Nie przesadzaj z długością tagu description, bo Google część ukryje. Optymalna długość to 160 znaków.

Jeśli zadbasz o to, by Twoja strona miała unikalne tagi title i description, możesz liczyć na znaczną poprawę widoczności w wyszukiwarce. Jeśli masz wielkie sklepy internetowe, możesz zastosować schematy, np.:

Wysokiej jakości {produkt} w dziale {kategoria} – Nazwa sklepu

Ważne, by jednak strategiczne podstrony miały dobrze zoptymalizowane meta tagi.

Kiedyś istotne były również tagi “keywords”, ale były mocno nadużywane do upychania pozycjonowanych słów kluczowych, dlatego Google wykluczył je z czynników rankingowych.