Tym wpisem otwieramy cykl porad zarówno dla naszych klientów, jak i ludzi z tak zwanej „branży”. Jeśli uważasz, że powinniśmy o czymś napisać, koniecznie do nas napisz (formularz kontaktowy). Część wpisów będzie dotyczyła podstawowych rozwiązań dla osób, które dopiero zaczynają, a część już bardziej zaawansowanych aspektów marketingu internetowego. No to zaczynamy!
Spis treści
Mam stronę internetową, ale nigdzie jej nie widać. Co zrobić?
Niestety, obecnie w internecie jest już dość „ciasno” i trzeba trafić w wyjątkową niszę, by móc zaistnieć w sieci bez podejmowania jakichkolwiek działań. Doskonale rozumiemy, że najczęściej tak właśnie nie jest. Dlatego pamiętaj, że musisz dokonać kilku ważnych kroków i liczyć się z inwestycją, aby Twoja marka zaczęła być rozpoznawalna, a internauci bez problemu znaleźli Twoje usługi. Bo przecież są najlepsze! Zobacz, jak krok po kroku osiągnąć sukces.
Optymalizacja
Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoi potencjalni klienci mogą do Ciebie trafiać głównie z wyszukiwarki (w 97% przypadków z Google). Dlatego dobrze, że masz już stronę. Teraz pozwól wycisnąć z niej ostatnie soki i dostosować tak, by z pomocą pozycjonowania, zdobywała szczyty wyników wyszukiwania. Możesz tego dokonać sam i skorzystać z poradnika, który niebawem tu powstanie, ale możesz to też zlecić specjalistom. Optymalizacja w tym przypadku to takie działania polegające na zmianie poszczególnych elementów strony, które sprawiają, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek.
Ile to kosztuje?
Social Media
Jeśli chcesz być obecny w internecie, musisz być aktywny w mediach społecznościowych. Inaczej się nie da. Nie ma już mowy o monologu do klienta. Teraz jest to dialog. I jeśli chcesz coś zakomunikować – musisz to zrobić za pomocą Facebooka, Twittera, Google + czy swojego firmowego bloga. I musisz liczyć się z dwustronną rozmową. Dlatego bądź maksymalnie transparentny i uczciwy.
Profile w mediach społecznościowych możesz stworzyć i prowadzić sam (samo stworzenie nie jest trudne, niedługo o tym napiszemy), ale możesz też zlecić specjalistom, a samemu wykonywać to, na czym znasz się najlepiej. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, mogą to być różne social media. Obecnie prym wiedzie Facebook. Potem długo, długo nic i pojawiają się kolejne.
Ile to kosztuje?
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to wciąż jedna z tańszych metod na widoczność w internecie. Chcesz przeskoczyć konkurencję? Chcesz wyskakiwać na pierwszej pozycji na frazy związane z Twoją branżą? To właśnie pozycjonowanie będzie dla Ciebie najlepsze. Możesz rozliczać się na kilka sposobów: za pozycje (nierekomendowany), abonamentowo (za wykonane działania dokumentowane raportami), hybrydowo (abonament + rozliczenie za efekt, np. w postaci sprzedaży) lub jedynie za sprzedaż (popularne w przypadku dużych sklepów internetowych, ale nie wiadomo, czy dla Ciebie opłacalne).
Ile to kosztuje?
AdWords/Facebook Ads
Na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie w płatne reklamy Google – AdWords lub reklamę na Facebooku – Facebook Ads. Dzięki temu od razu będziesz widoczny i rozpoznawalny. Pamiętaj jednak, że płacisz tutaj za każde kliknięcie, co ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Minusem jest to, że niezainteresowany użytkownik może po prostu wejść na Twoją stronę i sobie pójść, a Ty za to zapłacisz. Plus jest taki, że płacisz jedynie za uzyskany efekt, czyli za wejścia.
Ile to kosztuje?
Marketing szeptany
Jeżeli Twoja branża jest specyficzna na tyle, że możesz polecać swoje produkty innym internautom na zasadzie rozwiązania problemów, dobrze się u Ciebie sprawdzi marketing szeptany. Przykładowo – apteka internetowa. Doskonale sprawdzi się tutaj poszukiwanie postów na forach, w których ludzie pytają „co na rozstępy”, „jak się pozbyć opryszczki” itp. Dzięki temu w wiarygodny sposób zaproponujesz potencjalnemu klientowi właśnie rozwiązanie jego problemu.
Pamiętaj jednak, że takie działania należy wykonywać umiejętnie, bo internauci/forumowicze w prosty sposób odkryją Twoje intencje. Musisz być mocno wiarygodny.
Ile to kosztuje?
Wizerunek
Jeśli już powoli zaczynasz być rozpoznawalny, pojawiaj się w wielu miejscach w sieci. Daj się zapamiętać – publikuj artykuły gościnne w wiarygodnych miejscach, udzielaj zniżek na swoje produkty/usługi, zapewnij swojemu klientowi doskonały client service. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność swojej marki.
Ile to kosztuje?
Ekspercka treść
Rozbudowuj treść na swojej stronie. W końcu to Ty jesteś specjalistą w swojej dziedzinie – pokaż to innym. Daj im treść, której nie znajdą nigdzie indziej – profesjonalne porady, czytelne infografiki, intrygujące wideo – wszystko to zwiększy zaufanie do Ciebie, a co za tym idzie, poszerzy grono Twoich klientów.
Nie masz czasu tworzyć takiej treści? Nie ma problemu, możesz to zlecić copywriterowi lub agencji.
0 komentarzy