Przedsiębiorco masz firmę, a maila zakładasz na Gmailu? Nie jest to dobre rozwiązanie, ani dla Ciebie, ani dla potencjalnych klientów i, mimo że zakładanie poczty Gmail czy WP jest dziecinne proste, to adres mailowy w domenie własnej strony będzie dla Ciebie o wiele bardziej korzystny. Dlaczego?
Masz stronę firmową? Możesz mieć firmowego maila!
Przede wszystkim zacznijmy od tego, że jeżeli posiadasz firmową stronę internetową na własnej domenie, to masz wykupioną usługę hostingową, na której możesz założyć skrzynkę pocztową. Liczba adresów e-mail, jak i pamięci pojedynczych skrzynek zależy od tego jaką usługę wykupiłeś u hostera, ale nawet jeden adres w postaci kontakt@nazwafirmy.pl jest lepszy niż nazwafirmy@buziaczek.pl.
Dlaczego firmowy adres e-mail robi tak dużą różnicę?
Możesz sobie pomyśleć „ale jaką robi to różnicę, że posiadam pocztę w domenie Gmaila, a nie swojej” – odpowiedź jest prosta i brzmi – robi różnicę i to całkiem sporą. Chodzi tu przede wszystkim o kwestie wizerunkowe firmy i większe zaufanie klientów do Twoich usług. Poczta w nieswojej domenie, kiedy posiada się markę lub firmę jest najzwyczajniej nieprofesjonalna. Ludzie mogą sobie pomyśleć, że ktoś się podszywa pod Twoje wiadomości. Oprócz tego poczta w domenie strony firmowej utrwala w oczach klientów Twoją markę. Zatem e-mail w innej domenie, niż Twoja, jest PR-owym strzałem w kolano.
Adres firmowy bez zmiany przyzwyczajeń
To, że będziesz posiadał adres mailowy w swojej domenie, wcale nie oznacza, że musisz korzystać z Outlooka czy innego klienta poczty elektronicznej. Stworzenie adresu mailowego w firmowej domenie nie jest rezygnacją z własnych przyzwyczajeń, ponieważ takie serwisy jak Gmail czy Onet pozwalają posiadać skrzynkę pocztową u siebie, zatem odbieranie, pisanie wiadomości w dotychczasowy sposób wcale nie musi się dla Ciebie zmienić.
Wiarygodność w oczach klientów to nie wszystko
Zaufanie w oczach klientów jest niezwykle ważne, szczególnie dla początkujących firm, jednak mail z firmową domeną to nie tylko korzyść w postaci wiarygodności klientów, ale również między innymi ograniczony spam i wpływ na pojemność skrzynki pocztowej, gdyż jej rozmiar ustalasz sam, a możliwości kończą się tam, gdzie kończy się maksymalna pojemność na serwerze.
Założenie poczty firmowej jest trudne? MIT!
Częstym powodem, przez który adresy mailowe z firmową domeną są pomijane, jest przeświadczenie ludzi, że czynność ta jest skomplikowana. Jest to pewnym mitem, przede wszystkim w internecie znajdziesz mnóstwo instrukcji jak skonfigurować pocztę, z pewnością taką instrukcję odnajdziesz również w zakładce pomoc na stronie dostawcy usług hostingowych, a poza tym naprawdę jest to bardzo proste.
Poniżej podajemy najprostszy sposób na skonfigurowanie poczty IMAP na przykładzie serwera w hekko.pl, który ma w sobie najpopularniejszy panel do zarządzania – Direct Admin. Najprawdopodobniej znajdziesz go także u siebie na serwerze.
- Zaloguj się w https://www.hekko.pl/admin/.
- Wybierz domenę, na której chcesz założyć pocztę.
- Wybierz – Zarządzanie skrzynkami pocztowymi -> Załóż skrzynkę pocztową.
- Wpisz niezbędne dane, czyli interesującą Cię nazwę adresu e-mail oraz hasło, w tym miejscu możesz również określić jaką pojemność będzie miała Twoja skrzynka mailowa.
- Po kliknięciu „Załóż” pojawią się dane Twojej skrzynki pocztowej oraz niezbędne serwery, potrzebne przy zakładaniu poczty z protokołem POP3 czy SMTP.
- Teraz przejdź do Outlooka i dodaj nowe konto.
- Wpisz niezbędne dane, czyli adres mailowy i hasło, które wcześniej ustaliłeś przy tworzeniu skrzynki na serwerze.
- Twoje konto zostało skonfigurowane i jest gotowe do pracy.
Poczta w komórce? Żaden problem
Skonfigurowanie poczty w smartfonie jest równie proste, co stworzenie konta w kliencie pocztowym na komputerze. Poniżej znajdziesz screeny jak utworzyć firmowe konto pocztowe, korzystając z wbudowanego klienta pocztowego na systemie Android.
- Najpierw musisz utworzyć skrzynkę pocztową na serwerze. Zrobisz to w ten sam sposób co w poprzedniej instrukcji.
- Gdy zakończysz czynności przejdź do Ustawienia > Konta > Dodaj konto > E-mail
- Pojawi się przed Tobą poniższy ekran. Wpisz adres mailowy ustalony na serwerze oraz zapisane tam hasło.
- Następnie wciśnij Zaloguj, klient poczty przejdzie do wyboru protokołu w jakim ma działać Twoja poczta, wybierz POP3.
- Teraz znajdujesz się w oknie konfiguracji. Wpisz niezbędne dane, która zostały Ci podane przy tworzeniu poczty na serwerze, czyli adres e-mail, nazwę użytkownika, hasło, serwer POP3, serwer SMPT, ponownie podaj też mail i hasło. Wpisz też odpowiednie porty, dla poczty w hekko.pl port POP3 – 110, a port SMPT – 587. Zaznacz też opcję Uwierzytelnienie wymagane przed wysłaniem wiadomości e-mail.
- Kliknij Zaloguj, Twój mail jest gotowy.
Jak widać założenie firmowego maila jest niezwykle proste, wręcz można powiedzieć, że banalne. Czy zatem warto ryzykować jako przedsiębiorca niechęcią klientów wobec swojej firmy? Chyba nie. Pamiętaj również, że jeśli zapytasz osobę tworzącą Ci stronę internetową, z pewnością nie będzie stanowiło dla niej problemu założenie dla Ciebie poczty. Dla kreatora strony zajmie to chwilę, a Ty będziesz miał pewność, że wszystko zostało zrobione dobrze.
Dokładnie. Firmowy adres e-mail robi dużą różnicę, ponieważ wpływa na wizerunek firmy i buduje większe zaufanie klientów. Posiadanie poczty w domenie związanej z firmą wydaje się bardziej profesjonalne, podczas gdy korzystanie z ogólnego adresu e-mail może być postrzegane jako mniej profesjonalne i niezaufane. Właściwy adres e-mail pomaga również utrwalić markę firmy w oczach klientów. Dlatego używanie poczty w nieswojej domenie może negatywnie wpłynąć na wizerunek i zaufanie do firmy.
Bardzo interesujący artykuł. Zwłaszcza druga część.
Wiadomo, że pasuje aby każda firma miała adres firmowy, typu kontakt….. itd.
Dokładnie. Adresy firmowe i profesjonalna korespondencja e-mailowa robi robotę. Spoko artykuł.