Wtyczki SEO do WordPressa – poznaj 8 wtyczek, które nie są „Yoastem”

Autor: Magdalena Bród

Parzy pyszną kawę, sprząta biuro, ogarnia dobre audyty i robi skuteczne SEO dla rozbudowanych e-commerców i wieeeelkich portali. W wolnym czasie bloguje. Kocha WordPressa i zrobi z nim prawie wszystko. Uwielbia gotowanie i podróże – zarówno te bliższe, jak i te w dalsze zakątki świata.

21 czerwca 2018

Dla wielu blogerów pozycjonowanie bloga opiera się na zainstalowaniu wtyczki WordPress SEO by Yoast i dbaniu o „zielone”. A tymczasem można zrobić znacznie więcej, by wspomóc dobrą optymalizację WordPressa pod kątem wyszukiwarek. Poniżej wtyczki SEO do WordPressa, które mogą przydać Ci się już dziś.

Wtyczki SEO do WordPressa

Broken Link Checker

Wtyczka, która sprawdza, czy wszystkie linki wychodzące (i wewnętrzne), do których linkujesz ze swojego bloga, działają. Pokazuje też status linka – pożądany 200 czy inne 301, 404 czy 500. Od razu możesz z poziomu panelu zdecydować, co z takimi linkami zrobić. Wiadomo, że lepiej nie linkować w miejsca, które nie działają, a ta wtyczka będzie monitorować to za Ciebie. Przyda się też po zakończeniu współpracy z kimś, do kogo linkowałeś, a już nie chcesz.

Rel Nofollow Checkbox

Prosta wtyczka dodająca checkbox rel=”nofollow” przy wstawianiu linka. Przyda się na przykład przy publikacji linków we wpisach sponsorowanych, wtedy na przykład, według wytycznych Google’a, trzeba zastosować nofollow. Oczywiście, możesz to sobie wstawić ręcznie w edytorze HTML, ale tak jest łatwiej.

Redirections

Wtyczka umożliwiająca zarządzanie przekierowaniami. Często będzie zdarzać się, że chcesz przenieść jakiś adres url na inny – czy to przez przeniesienie bloga, zmianę struktury URL czy po prostu zmieniając adres url wpisu czy schemat kategorii. Dzięki tej wtyczce nie utracisz mocy SEO.

SEO internal links

To bardzo fajna wtyczka, która może wzmocnić linkowanie wewnętrzne Twojego WordPressa. Mądrze użyta może dodać powera Twoim wpisom, stronom czy kategoriom. Mądrze to znaczy, że nie można przeginać z liczbą linków wewnętrznych. Automatyzuje proces linkowania – np. masz kategorię „social media”, to podlinkuje tę frazę, gdy pojawi się w tekście. Tą wtyczką podlinkujemy też zewnętrzne url-e, ale do tego trzeba podchodzić bardzo ostrożnie.

SEO image optimizer

Wtyczka pozwala z automatu ustawić title i alt dla obrazków. Oczywiście, z punktu widzenia SEO, najlepiej ustawić te parametry ręcznie i najlepiej, by były unikalne, jeśli jednak dopiero od niedawna dbasz o dobrą optymalizację swojego WordPressa i masz dziesięć tysięcy obrazków, to wiadomo, że ręcznie tego nie obrobisz. Wtedy ta wtyczka jest zbawieniem. Podobną robotę robi wtyczka SEO optimized images.

Media file renamer

wtyczki SEO do WordPressa

Nie zwracałeś nigdy uwagi na nazwy plików wrzucając je do WordPressa? Nie martw się, nie trzeba ich wszystkich podmieniać, wystarczy zainstalować tę wtyczkę i zmienić w odpowiednim miejscu, a reszta zadzieje się sama.

AMP for WordPress

wtyczki SEO do WordPressa

W dobie mobile first, serwuj najlepszą i najbardziej dostępną treść jaką możesz. AMP to przyspieszone, „gołe” strony mobilne, które Google serwuje od razu /coś na wzór Facebook instant articles/, dzięki czemu masz szansę rankować nimi wyżej niż WordPressy, które ich nie mają. Nie martw się, możesz monitorować ten ruch i zliczać go przez Google Analytics. Możesz tam też wstawiać (ograniczone) reklamy.

404 to start

wtyczki SEO do WordPressa

Bardzo kontrowersyjna wtyczka – sprawia, że wszystkie strony ze statusem 404 (usunięte wpisy, strony, np. po zmienionej strukturze tagów itp.) są przekierowywane na główną, zamiast krzyków, że „sorrry! Ta strona nie istnieje, daliśmy ciała!”. Ja ją lubię, bo użytkownik zamiast odbijać się od ściany, gdzieś ląduje. A Google też całkiem dobrze na to patrzy. Dodatkowo, co jest super opcją, można włączyć sobie alerty e-mail informujące o tym, że user lub bot napotkał stronę z błędem. Dzięki temu możesz interweniować.

BONUS

Oczywiście, żeby blog był lubiany przez Google’a, potrzebuje też innych elementów, które nie są stricte SEO, ale mają na nie wpływ:

  • Dobry cache – zrobią to wtyczki np. WP super CACHE czy W3 Total Cache
  • Dobre zabezpieczenie strony – zrobią to wtyczki np. iThemes Security czy Wordfence Security
  • Zoptymalizowane pod kątem wagi i rozmiaru obrazki – zrobią to wtyczki np. EWWW image Optimizer lub Smush Image

A jakie jeszcze wtyczki SEO do WordPressa znasz? Jakie są Twoje ulubione?

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

14 + 7 =

Podobne wpisy

 

1 komentarz

  1. Jacek Sobkowski

    Dobry wpis, cielawe wtyczki, dzięki! A dlaczego wtyczka 404 jest bardzo kontrowersyjna? Oczywiście, że najlepiej nie mieć 404-ek, ale przy dużych serwisach to z czasem nieuniknione. Lepsze przekierowanie na stronę główną, niż w buraki albo na stronę „upps, nie ma tej strony”… No nie ma i co dalej?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *