Liczba sklepów internetowych, w tym tych, z którymi konkurują w Twojej branży z pewnością jest sporo. Gdybym teraz poprosiła Cię o wymienienie 3 największych konkurentów, nie miałbyś z tym problemów. Sklepy internetowe walczą ze sobą ceną produktu, obsługą klienta, zniżkami po zapisaniu do newslettera (kto tego nie ma?). Dlaczego więc nie miałyby walczyć na content? Unikalny content. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, dlaczego unikalna treść w sklepie internetowym jest tak ważna.

Czy Twój sklep jest wyjątkowy?

Przyjrzyj się jakiemukolwiek produktowi w Twoim sklepie internetowym. Jaki jest jego tytuł, w jaki sposób przedstawione są cechy produktu, czy informacje są na tyle szczegółowe, że klient po ich przeczytaniu będzie chciał zapełnić koszyk? A teraz skopiuj fragment opisu produktu, niech będzie to ok. 200 znaków i wklej w wyszukiwarkę Google. Co widzisz?

Zduplikowane opisy produktów w sklepach internetowych

Prawdopodobnie taki opis pojawia się również w innych sklepach internetowych. Oznacza to, że treść została powielona przez sklepy – najpewniej ze stron producentów, hurtowni, rzadziej innych e-commerców. To niezbyt dobrze. Wskazówki Google dla Webmasterów jasno określają, że treść powinna nieść wartość dla użytkownika. Będzie taka, jeśli zadbasz o jej unikalność.

Co to znaczy “unikalność”opisu produktu?

To unikanie funkcji kopiuj-wklej, również na skalę masową. To dbanie o to, aby Twój opis produktu nie występował na innych stronach – musisz zadbać o napisanie go od nowa. Możesz się wzorować na obecnym, jednak tworzysz coś zupełnie nowego. Pamiętaj, że Google ocenia stopień podobieństwa treści na podstawie kolejności występowania wyrazów, tego, jak słowa są odmieniane, czy w tekście występują te rzadko używane.

Kto był pierwszy?

Kto pierwszy, ten lepszy w pewnym stopniu w tym wypadku się sprawdza. Google bierze pod uwagę unikalność opisów lub jej brak na podstawie takich czynników, jak data zaindeksowania podstrony z produktem, tego, do której strony w pierwszej kolejności prowadzą linki, weźmie również pod uwagę to, jak wygląda historia stron i jak wyszukiwarka oceniała je wcześniej.

Tysiące opisów, mały budżet

Jeśli masz sklep internetowy, w którym znajduje się kilkadziesiąt, kilkaset produktów, to jesteś w lepszej sytuacji – koszty stworzenia unikalnych opisów nie będą sumarycznie aż tak wysokie – możesz dokonać zmian w 1-2 miesiące. Co innego, jeśli Twój sklep internetowy ma produkty liczone w tysiącach, dziesiątkach tysięcy. Koszty stworzenia opisów w tym wypadku są już o wiele wyższe i proces ten z pewnością trzeba będzie rozłożyć na wiele miesięcy. Inwestycja, którą poczynisz przyniesie efekty, jednak będziesz musiał na nie poczekać.

Wskazówka: Jeśli zdecydujesz się na tworzenie unikalnych opisów w sklepie internetowym, w pierwszej kolejności wybierz produkty, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy lub które mają największą marżę. Ich sprzedaż pozwoli Ci na sukcesywne tworzenie kolejnych opisów bez zadyszki budżetu sklepu.

Unikalna treść w sklepie internetowym

Pamiętaj, że opisy pojedynczych produktów nie kosztują dużo – dopiero skala przedsięwzięcia pokazuje koszty, które jednak się zwrócą poprzez zwiększenie liczby wejść z Googla. Jeśli chciałbyś skorzystać z naszych porad dotyczących tworzenia opisów produktów w sklepie lub nam je zlecić, zapraszamy do kontaktu.

Wkrótce będziesz miał okazję przeczytać poradnik o tym, jak tworzyć wartościowe opisy produktów, które zwiększą sprzedaż i które pokocha Google, ale chyba już teraz wiesz, że unikalna treść w sklepie internetowym jest niezwykle ważna.