xPozycjonowanie lokalne, to kwestia, której nie można bagatelizować. Dobra widoczność strony w naszej okolicy może się okazać szczególnie pomocna w przypadku typowo lokalnych przedsiębiorstw – jak warsztaty samochodowe czy restauracje, kiedy to odległość, w jakiej znajdujemy się od klienta, może być czynnikiem decydującym o tym, czy pokusi się on na skorzystanie z naszych usług.
Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?
Podstawą do zwiększenia widoczności naszej firmy w okolicy, jest utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Podczas zakładania wizytówki, w celu zweryfikowania rzeczywistej lokalizacji naszego biznesu, Google tradycyjną pocztą dostarczy nam unikalny kod pin, którego użyjemy podczas potwierdzenia autentyczności adresu. Zweryfikowanie konta w Google Moja Firma zwiększy naszą wiarygodność dla samego Google, co może się przełożyć na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania – jest też dobrym, pierwszym krokiem ku pozycjonowaniu lokalnemu. Od teraz będziemy widoczni w Mapach Google, a w samych bezpłatnych wynikach wyszukiwania wyświetli się nasza wizytówka.

W pozycjonowaniu lokalnym ważna jest też sama optymalizacja strony
Na samym utworzeniu wizytówki nasza praca się nie kończy. Przede wszystkim adres – koniecznie trzeba go umieścić na stronie, wraz z numerem telefonu i adresem e-mail. Należy się także upewnić, że wszędzie – np. na stopce i stronie kontaktowej – widnieją dokładnie te same dane. Nie należy także zapominać o danych strukturalnych, czyli takim opisaniu danych adresowych, który ułatwi robotom Google rozpoznanie, z jakim rodzajem treści ma teraz do czynienia – co przełoży się na łatwiejsze indeksowanie i wyższą pozycję naszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Na stronie adresowej dobrym pomysłem byłoby zamieszczenie także mapki Google z zaznaczoną dokładną lokalizacją naszej firmy.

W pozycjonowaniu lokalnym, poza wizytówką w Google Moja Firma, szczególną uwagę należy zwrócić na dane adresowe. Poprawnie opisany adres siedziby naszej firmy, umieszczony w odpowiednich miejscach na stronie, to nie tylko ułatwienie użytkownikom znalezienia informacji o lokalizacji, ale także lepszy odbiór ze strony robotów Google, które szybciej znajdą informację o adresie – czyli rzecz bardzo istotną w lokalnym pozycjonowaniu. Dobrze byłoby, żeby dane adresowe znajdowały się nie tylko na podstronie kontakt, ale także stopce każdej innej podstrony.
Pozycjonowanie lokalne – pamiętaj o swojej okolicy!
W trakcie pozycjonowania strony mającej być dobrze widocznej lokalnie, warto pamiętać o swojej okolicy. Chodzi tutaj o zamieszczanie na stronie słów kluczowych związanych z miejscem siedziby firmy – np. nazwy miasta. – w tekstach, a nawet opisach alternatywnych zdjęć. Dobrym pomysłem byłoby także wprowadzenie tekstów o tematyce lokalnej, do prowadzonego bloga firmowego – i nie zapominajmy o fakcie, że każda okazja na dodanie nowego wpisu do naszego bloga jest dobra.

Nie należy bagatelizować potencjału, jaki może dać pozycjonowanie lokalne. W zależności od rodzaju prowadzonej przez nas działalności – lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania odnoszących się do naszej okolicy, może lekko pomóc lub być nawet kluczowa dla ruchu na stronie internetowej naszej firmy. Jeżeli prowadzimy typowo lokalną firmę – jak zakład fryzjerski czy warsztat samochodowy – odpowiednie pozycjonowanie lokalne może o 180 stopni zmienić naszą sytuację i przysporzyć nam dużo więcej klientów.

0 komentarzy