Mam stronę internetową, ale nigdzie jej nie widać. Co zrobić?

Autor: Magdalena Bród

Parzy pyszną kawę, sprząta biuro, ogarnia dobre audyty i robi skuteczne SEO dla rozbudowanych e-commerców i wieeeelkich portali. W wolnym czasie bloguje. Kocha WordPressa i zrobi z nim prawie wszystko. Uwielbia gotowanie i podróże – zarówno te bliższe, jak i te w dalsze zakątki świata.

18 lipca 2014

Tym wpisem otwieramy cykl porad zarówno dla naszych klientów, jak i ludzi z tak zwanej „branży”. Jeśli uważasz, że powinniśmy o czymś napisać, koniecznie do nas napisz (formularz kontaktowy). Część wpisów będzie dotyczyła podstawowych rozwiązań dla osób, które dopiero zaczynają, a część już bardziej zaawansowanych aspektów marketingu internetowego. No to zaczynamy!

Mam stronę internetową, ale nigdzie jej nie widać. Co zrobić?

Niestety, obecnie w internecie jest już dość „ciasno” i trzeba trafić w wyjątkową niszę, by móc zaistnieć w sieci bez podejmowania jakichkolwiek działań. Doskonale rozumiemy, że najczęściej tak właśnie nie jest. Dlatego pamiętaj, że musisz dokonać kilku ważnych kroków i liczyć się z inwestycją, aby Twoja marka zaczęła być rozpoznawalna, a internauci bez problemu znaleźli Twoje usługi. Bo przecież są najlepsze! Zobacz, jak krok po kroku osiągnąć sukces.

Optymalizacja

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoi potencjalni klienci mogą do Ciebie trafiać głównie z wyszukiwarki (w 97% przypadków z Google). Dlatego dobrze, że masz już stronę. Teraz pozwól wycisnąć z niej ostatnie soki i dostosować tak, by z pomocą pozycjonowania, zdobywała szczyty wyników wyszukiwania. Możesz tego dokonać sam i skorzystać z poradnika, który niebawem tu powstanie, ale możesz to też zlecić specjalistom. Optymalizacja w tym przypadku to takie działania polegające na zmianie poszczególnych elementów strony, które sprawiają, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek.

Ile to kosztuje?

Koszty przygotowania audytu optymalizacyjnego zaczynają się od 700-1000 zł netto za prostą stronę internetową, kończąc na kilkunastu tysiącach złotych w przypadku wielkich sklepów internetowych. Jest to jednak wydatek, który warto ponieść.

Social Media

Jeśli chcesz być obecny w internecie, musisz być aktywny w mediach społecznościowych. Inaczej się nie da. Nie ma już mowy o monologu do klienta. Teraz jest to dialog. I jeśli chcesz coś zakomunikować – musisz to zrobić za pomocą Facebooka, Twittera, Google + czy swojego firmowego bloga. I musisz liczyć się z dwustronną rozmową. Dlatego bądź maksymalnie transparentny i uczciwy.

Profile w mediach społecznościowych możesz stworzyć i prowadzić sam (samo stworzenie nie jest trudne, niedługo o tym napiszemy), ale możesz też zlecić specjalistom, a samemu wykonywać to, na czym znasz się najlepiej. W zależności od tego, w jakiej branży działasz, mogą to być różne social media. Obecnie prym wiedzie Facebook. Potem długo, długo nic i pojawiają się kolejne.

Ile to kosztuje?

Koszt obsługi kampanii w mediach społecznościowych rozpoczyna się od 600-800 zł netto, a końcowy budżet jest praktycznie nieograniczony. Wszystko zależy od tego, jakiej wysokości inwestycji możesz dokonać i co chcesz osiągnąć.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to wciąż jedna z tańszych metod na widoczność w internecie. Chcesz przeskoczyć konkurencję? Chcesz wyskakiwać na pierwszej pozycji na frazy związane z Twoją branżą? To właśnie pozycjonowanie będzie dla Ciebie najlepsze. Możesz rozliczać się na kilka sposobów: za pozycje (nierekomendowany), abonamentowo (za wykonane działania dokumentowane raportami), hybrydowo (abonament + rozliczenie za efekt, np. w postaci sprzedaży) lub jedynie za sprzedaż (popularne w przypadku dużych sklepów internetowych, ale nie wiadomo, czy dla Ciebie opłacalne).

Ile to kosztuje?

Koszty pozycjonowania są bardzo zróżnicowane i zależą zarówno od umiejętności firmy pozycjonującej, jak i od konkurencyjności branży. U nas abonamenty zaczynają się już od 1000 zł netto miesięcznie.

AdWords/Facebook Ads

Na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie w płatne reklamy Google – AdWords lub reklamę na Facebooku – Facebook Ads. Dzięki temu od razu będziesz widoczny i rozpoznawalny. Pamiętaj jednak, że płacisz tutaj za każde kliknięcie, co ma zarówno swoje plusy, jak i minusy. Minusem jest to, że niezainteresowany użytkownik może po prostu wejść na Twoją stronę i sobie pójść, a Ty za to zapłacisz. Plus jest taki, że płacisz jedynie za uzyskany efekt, czyli za wejścia.

Ile to kosztuje?

Budżety przeznaczone na kampanie AdWords i Facebook Ads są nieograniczone. Tyle, ile masz pieniędzy na wydanie, tyle wydasz. Do tego dochodzą koszty obsługi – średnio 10-30% budżetu kampanii.

Marketing szeptany

Jeżeli Twoja branża jest specyficzna na tyle, że możesz polecać swoje produkty innym internautom na zasadzie rozwiązania problemów, dobrze się u Ciebie sprawdzi marketing szeptany. Przykładowo – apteka internetowa. Doskonale sprawdzi się tutaj poszukiwanie postów na forach, w których ludzie pytają „co na rozstępy”, „jak się pozbyć opryszczki” itp. Dzięki temu w wiarygodny sposób zaproponujesz potencjalnemu klientowi właśnie rozwiązanie jego problemu.

Pamiętaj jednak, że takie działania należy wykonywać umiejętnie, bo internauci/forumowicze w prosty sposób odkryją Twoje intencje. Musisz być mocno wiarygodny.

Ile to kosztuje?

Ceny marketingu szeptanego są mocno zróżnicowane. Dużo zależy od wieku i doświadczenia osoby piszącej posty. Gimnazjalista zrobi to za 1zł/post, ale może mocno zaszkodzić Twojemu wizerunkowi. Profesjonalny copywriter zacznie od 7-10 zł netto za dodanie posta.

Wizerunek

Jeśli już powoli zaczynasz być rozpoznawalny, pojawiaj się w wielu miejscach w sieci. Daj się zapamiętać – publikuj artykuły gościnne w wiarygodnych miejscach, udzielaj zniżek na swoje produkty/usługi, zapewnij swojemu klientowi doskonały client service. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność swojej marki.

Ile to kosztuje?

Wszystko zależy od Ciebie. Zdecydowaną większość możesz zrobić sam, a to kosztuje tyle, na ile cenisz swój czas.

Ekspercka treść

Rozbudowuj treść na swojej stronie. W końcu to Ty jesteś specjalistą w swojej dziedzinie – pokaż to innym. Daj im treść, której nie znajdą nigdzie indziej – profesjonalne porady, czytelne infografiki, intrygujące wideo – wszystko to zwiększy zaufanie do Ciebie, a co za tym idzie, poszerzy grono Twoich klientów.

Nie masz czasu tworzyć takiej treści? Nie ma problemu, możesz to zlecić copywriterowi lub agencji.

Ile to kosztuje?

Koszt stworzenia artykułu eksperckiego zaczyna się średnio od 100 zł netto. Wszystko zależy od tego, na jaki temat będzie trzeba napisać tekst i jak wiele czasu będzie trzeba poświęcić do poszerzenia wiedzy.

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

6 + 14 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy