Zależy Ci na poprawie widoczności Twojej strony w internecie, ale nie wiesz od czego zacząć. Pojęcia typu optymalizacja, meta tagi, alt, link building niewiele Ci mówią, a nawet wręcz przeciwnie, wprowadzają niepotrzebny chaos w to, co już wiesz, gdzieś przeczytałeś. Na tym etapie przełożenie tego na “własne podwórko” nie wchodzi w grę. Jak zacząć przygodę z SEO? Jak poprawić widoczność strony w Google? Na te i wiele innych pytań odpowiemy Ci w serii edukacyjnej, która właśnie się rozpoczyna! 🙂

SEO dla początkujących – co możesz zrobić w ciągu kilku godzin?

Są działania, które możesz wykonać od razu. Zastosowanie tych kroków na pewno nie zaszkodzi, a może poprawić widoczność strony. Nie pokażemy Ci, jak zrobić szczegółowy audyt strony pod kątem optymalizacji, wkażemy jednak elementy, które najczęściej są zrobione źle.

Jak sprawdzić indeksowanie strony?

Chcesz poprawić widoczność swojej strony w Google, ale nie masz pewności, że ta w ogóle tam się znajduje. Jak to sprawdzić? Najszybszą metodą będzie skorzystanie z operatora Google, tzw. “site”. Otwórz Google i wpis następującą komendę:

site:adrestwojejstrony.pl

Pamiętaj, aby wpisać adres bez “http://” i bez “www”.

Jeśli strona jest zaindeksowana, w wynikach wyszukiwania pojawi się lista podstron Twojej witryny.

Jeśli Twoja strona nie jest zaindeksowana, możesz jej w tym pomóc, korzystając z kilku metod. Zobacz, jak zaindeksować stronę:

  • dodaj adres strony korzystają z tego narzędzia Google: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?hl=pl,
  • dodaj link do Twojej strony na innej stronie, najlepiej popularnej – wtedy roboty Google przejdą z niej na Twoją stronę i ją zaindeksuje. Dodanie adresu strony na Facebooka nie załatwi sprawy.

Tutaj możesz przeczytać, dlaczego Twoja strona, mimo zaindeksowania nie ma odwiedzin z Google.

Meta tagi – title i description – jak je ustawić?

Bardzo często meta tagi na stronach, które nie było wcześniej pozycjonowane lub było to robione nieumiejętnie, nie są dobrze zoptymalizowane. Co to znaczy? Nie zawierają odpowiednich słów kluczowych i CTA (Call to action), zachęcającego do wejścia.

Zanim jednak przejdziemy dalej, chcę wiedzieć, że dobrze się rozumiemy, a Ty wiesz, czym jest title, a czym description.

title_des

Title powinien mieć do 60-65 znaków długości (choć odchodzi się od takiego “mierzenia” – Google określa teraz długość title na podstawie pikseli). Na potrzeby tego wpisu zostawiam jednak taką “miarę”. W title powinno znaleźć się Twoje główne słowo kluczowe.

Description powinien mieć z kolei do 160 znaków. To tutaj masz miejsce na call to action, gdyż od dawna, Google nie bierze go pod uwagę w ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Dobrze skonstruowany, zachęcający description może przyczynić się, że to właśnie na Twoją stronę zajrzą czytelnicy czy też klienci.

Jeśli masz stronę na WordPressie, użyj wtyczki Yoast SEO, która pomoże Ci w ustawieniu tych parametrów dla strony głównej i poszczególnych podstron.

Atrybut alt w grafikach na stronie

Niemal zawsze to “wychodzi”. Niby drobnostka, ale wpływa na widoczność witryny w Google Images. Możesz w łatwy sposób ustawić tytuł alternatywny w obrazkach, zwłaszcza, jeśli masz stronę na jednym z popularnych CMS-ów.

tytul-alternatywny

Treść na stronie – co warto zrobić?

Podkreślamy wielokrotnie, że teraz treść na stronie powinna służyć przede wszystkim użytkownikowi. Nie oznacza to jednak, że w ogóle mamy nie brać pod uwagę Google’a. Możesz połączyć jedno z drugim. Przejrzyj treści na swojej stronie internetowej i zastanów się, gdzie możesz dodać słowo kluczowe. Zadbaj również o odpowiednie formatowanie treści. Nikt nie lubi, gdy treść jest mało czytelna, Google też nie. 😉

Tworząc treść na stronie pamiętaj o:

  • tym, aby treść była unikalna,
  • wyróżnieniach, w postaci wypunktowania, cytatów, pogrubieniu tekstu,
  • odpowiedniemu nasyceniu słowami kluczowymi, nie przesadzaj jednak z ich liczbą,
  • oznaczeniu śródtytułów odpowiednimi nagłówkami (H2, H3 etc.).

Pozycjonowanie dla początkujących – co wymaga więcej czasu?

Zdecydowanie więcej czasu zajmie zdobywanie linków prowadzących do Twojej strony. Tak też powinno być – jednorazowe dodanie linków do Twojej witryny na 100, 200 czy większej liczbie stron będzie dla Google czymś dziwnym i nienaturalnym. Zdobywaj więc linki systematycznie, zamiast “za jednym zamachem”.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat sposobów i miejsc, skąd możesz pozyskiwać linki do Twojej strony, wyczekuj kolejnych wpisów.

 

Skontaktuj się z nami poprzez Facebooka i spytaj o ofertę!