Google Moja Firma – optymalizacja wizytówki

Autor: Marcelina Kulig

Już od dziecka chciała zostać pisarką. Z czasem jednak stwierdziła, że bardziej niż praca nad powieścią pociąga ją content marketing. Od 4 lat tworzy treści na strony i blogi dla klientów oraz dla firmowych projektów. Po godzinach chodzi do kina, czyta o fizyce, robi biżuterię i maluje na koszulkach.

9 stycznia 2019

Darmowa usługa Google Moja Firma to świetne rozwiązanie marketingowe dla lokalnych firm. Wizytówka utworzona za jej pośrednictwem może być wyjątkowo skuteczna, a  odpowiednio zoptymalizowana stanie się dodatkowym źródłem ruchu. Jak wyróżnić się w sieci i zainteresować nowych odbiorców? Dzięki naszym poradom sprawisz, że wizytówka Twojej firmy pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania i przyciągnie internautów.

Google Moja Firma – nowy koncentrator usług

Google Moja Firma łączy wszystkie funkcje dotychczasowych lokalnych rozwiązań, a zarazem usprawnia ich działanie. Informacje z konta działającego w ramach tej usługi mogą wyświetlać się też w sieci Google+, serwisie Google Mapy i wyszukiwarce Google. Warto wobec tego wiedzieć, że wydajna optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma ma szansę wygenerować spore zainteresowanie Twoim biznesem, stając się kolejnym krokiem do sukcesu. Będzie także świetnym sposobem na uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem w organicznych wynikach wyszukiwania.  Co ważne, działania poświęcone temu zadaniu nie zajmują dużo czasu. Poznaj najważniejsze z nich.

1. Sprawdź poprawność danych adresowych

Choć sprawa wydaje się banalna, nie można jej pominąć. Nie należy też zapominać o sposobie prezentowania lokalnej firmy – w jego przypadku dane adresowe okazują się kluczowe. Zadbaj zatem o poprawność wprowadzonych informacji i konsekwencję w ich zapisie. Warto prezentować adres zawsze w ten sam sposób. Konsekwentnie stosuj zapis „ulica” albo „ul.”, „numer” lub „nr”.

2. Zweryfikuj godziny otwarcia i poprawność kategorii działalności

Jeżeli w ostatnim czasie zmieniły się godziny pracy Twojej firmy, wizytówka musi zawierać taką informację. Zaktualizuj wprowadzone dane, by nie dezorientować odbiorcy. Informacje o godzinach otwarcia są bardzo ważne dla potencjalnych klientów, dlatego nie należy wprowadzać internautów w błąd. Sprawdź również, czy dobrze klasyfikujesz swoją działalność.

3. Określ zakres działania i podaj pełny adres firmy

Z punktu widzenia SEO racjonalnymi działaniami będą ujawnienie adresu firmowego w wizytówce Google Moja Firma, określenie wąskiego zakresu terytorialnego oraz pokrycie wskazanego zakresu z fizyczną siedzibą firmy. Dlaczego tak ważne okazują się wspomniane praktyki? Wyobraź sobie następującą sytuację: Hydraulik z Poznania jako zakres swojej działalności zaznacza całe województwo wielkopolskie. Czy jednak taka oferta wyświetli się na zapytanie internauty z Kalisza? Szanse są raczej znikome. Ponadto pamiętaj, że wizytówki z pełnymi danymi adresowymi wyświetlają się wyżej i częściej w Google Maps.

4. Dodaj zdjęcia

Warto rozważyć uzupełnienie wizytówki w Google Moja Firma o wzbogacające ją zdjęcia. Możesz zamieścić fotografie oferowanych produktów, swoich wyrobów, członków zespołu, przestrzeni handlowej czy usługowej albo klientów obsługiwanych przez Twoich pracowników. Zdjęcia zwiększają Twoją wiarygodność i dostarczają dodatkowych informacji o charakterze świadczonej przez Ciebie działalności. Ponadto udostępnienie kolorowych, przyciągających wzrok fotografii powoduje znaczny wzrost  wyświetleń Twojej wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

5. Dodaj widok 360-stopni lub wirtualny spacer

Oprócz zdjęć można zamieścić widok 360-stopni, dzięki któremu potencjalni klienci zobaczą Twój lokal za pomocą fotografii panoramicznych. Na podobnej zasadzie działa wirtualny spacer, czyli kolejny sposób na urozmaicenie wizytówki. Przy pomocy tych wizualnych dodatków odbiorcy mają szansę odwiedzić wirtualnie Twój sklep czy restaurację, rozejrzeć się po jego wnętrzu i zadecydować, czy mają ochotę je odwiedzić. Jak wzbogacić wizytówkę tymi funkcjami? W tym celu najlepiej skorzystaj z usług zatwierdzonego przez Google fotografa. Specjalista wykona odpowiednią sesję, pokazując Twój lokal w możliwie najlepszym świetle.

6. Stwórz szczegółowy opis wizytówki Google zgodny z założeniami SEO

Opracuj opis swojej działalności skupiający się na korzyściach, jakie może osiągnąć potencjalny klient. Podkreśl unikalną wartość firmy, zwróć uwagę na jej atuty. Ponadto, by zwiększyć czytelność i przystępność opisu, używaj nagłówków i wypunktowań. Nie zapominaj też o umieszczeniu odpowiednich odnośników i słów kluczowych podnoszących pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Można uzupełnić opis URLami prowadzącymi do podstron, gdzie użytkownik wykona akcje takie jak zarezerwowanie spotkania, złożenie zamówienia, rezerwacja stolika czy wyszukanie produktów. Lokalne adresy URL pojawiają się na wizytówce w wynikach wyszukiwania i poprzez Google Maps. Po kliknięciu linku użytkownik zostaje przekierowany do podstrony. Tam wykona określoną akcję, a Ty możesz liczyć na zysk.

Jak dodać lokalne adresy URL?

  1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma.
  2. Wybierz wizytówkę, którą chcesz uzupełnić.
  3. Przejdź do sekcji Informacje.
  4. Kliknij w sekcję Adresy URL.
  5. Wklej właściwe linki w poszczególnych polach.

6. Wskaż obsługiwane rodzaje płatności

W przypadku wizytówek w usłudze Google Moja Firma bardzo ważna jest szczegółowość wprowadzonych danych. Z tego względu uzupełnij wszystkie dostępne pola, w tym podaj informację o obsługiwanych rodzajach płatności. Choć takie szczegóły mogą wydawać Ci się nieistotne na pierwszy rzut oka, dla odbiorcy nieraz stają się kluczowymi kwestiami.

7. Poproś swoich klientów o opinie

Zamieszczone w internecie opinie stanowią cenne źródło informacji dla osób zainteresowanych danymi usługami lub produktami. Dzięki udostępnieniu możliwości wypowiedzenia się na temat swojej firmy masz szansę skutecznie wpłynąć na swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Ponadto im więcej pozytywnych recenzji uzyskasz, tym więcej osób zainteresuje współpraca z Tobą lub nabycie Twoich towarów.

8. Odpowiadaj na komentarze

Przede wszystkim dobrą praktyką jest dziękowanie za wszelkie pochlebne recenzje i przychylne słowa skierowane pod adresem Twojej firmy. Negatywne komentarze również nie powinny pozostać zignorowane. Warto prosić o sugestie usprawnień, dziękować za opinie, zapowiadać zmiany, które zostaną wprowadzone. Wszystkie te działania służą budowaniu długofalowej relacji z klientem i przekonują innych użytkowników do zaufania Twojej firmie. Pamiętaj, że systematyczne odpowiedzi wyglądają dużo lepiej niż odpisywanie na wszystkie opinie jednego dnia.

9. Dodaj sekcję pytania i odpowiedzi

Możesz dodatkowo usprawnić komunikację z odbiorcami, udostępniając opcję zadania pytań. Wizytówka Google Moja Firma pozwala zatem na uzyskanie odpowiedzi na temat interesujących kwestii, np. dostępności danych produktów, godzin otwarcia w konkretny dzień, wolnego terminu wizyty czy warunków oferty. Sekcje można udostępnić również na urządzeniach mobilnych.

10. Analizuj statystyki

Statystyki usługi Google Moja Firma z powodzeniem uzupełnią dane z Google Analytics i Google Search Console. Dzięki nim zyskasz dostęp do informacji maksymalnie z 90 dni.

11. Umieść mapę na stronie internetowej

Po zoptymalizowaniu wizytówki w Google Moja Firma warto osadzić ją na swojej stronie internetowej. Najlepiej zrobić to w zakładce „kontakt”. Jeżeli Twoja firma posiada kilka lokalizacji, dodaj mapy do poszczególnych podstron. Jak dodać mapę do strony? Wystarczy wyszukać firmę w Mapach Google i wybrać opcję “udostępnij”. W nowo otwartym oknie wybierz “umieść mapę”. Skopiuj wygenerowany kod HTML i zaimplementuj mapę w zakładce „kontakt”. Pamiętaj, że mapa musi pokazywać wizytówkę, nie tylko współrzędne geograficzne.

12. Czynniki rankingowe

Wizytówki Google Moja Firma wyświetlają się na podstawie analizy algorytmu biorącego pod uwagę czynniki takie jak trafność, odległość i rozgłos. Pierwszy z nich to to ocena przydatności wizytówki jako odpowiedzi na pytanie użytkownika. Należy więc zadbać o umieszczenie aktualnych, szczegółowych i kompletnych informacji o firmie. To właśnie one pomogą lepiej zaklasyfikować algorytmowi Twoją działalność i dostosują wizytówkę do odpowiednich zapytań. Oprócz trafności Google analizuje też odległość. Sprawdza, jak daleko znajduje się  każdy potencjalny wynik wyszukiwania od lokalizacji użytkownika. Jeśli internauta nie określił lokalizacji w swoim zapytaniu, wyniki wyświetlają się w oparciu o to, co Google wie o jego aktualnej lokalizacji. Ponadto algorytm uwzględnia rozgłos, biorąc pod uwagę informacje o Twojej działalności z zasobów sieci. Po przeanalizowaniu wszystkich tych czynników algorytm ustawia pozycje w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma to szybkie i proste działanie. Wystarczy wdrożyć kilka wyżej opisanych rozwiązań, by zwiększyć szanse swojego biznesu na podbicie lokalnego rynku. Co ciekawe, opisana usługa to sposób na zaistnienie w wynikach wyszukiwania dedykowany również przedsiębiorcom nieposiadającym strony internetowej. Odpowiednie zoptymalizowanie wizytówki zaowocuje większym zainteresowaniem odbiorców i obecnością w topowych pozycjach wyszukiwarki.

Czy korzystasz z usługi Google Moja Firma? Czy dzięki niej udało Ci się zwiększyć ruch i sprzedaż?

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

11 + 3 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *