Opisy produktów w sklepie internetowym – jak zwiększyć sprzedaż?

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zadbałeś praktycznie o każdy szczegół i stosujesz masę trików mających na celu poprawienie wyników sprzedaży, ale Twoje produkty nie chcą zmienić właściciela? Problem może leżeć w ich prezentacji. Tak, poprawne przedstawienie towaru to bardzo zaniedbywany aspekt, przez który droga do zwiększonej sprzedaży jest zablokowana. Spokojnie, podpowiemy co zrobić, aby ją raz na zawsze odblokować.

Dlaczego opisy są kluczowe dla sprzedaży online?

Aby zrozumieć potrzebę inwestowania w poprawne opisy produktów, musimy na chwilę wczuć się w rolę klienta szukającego interesującego go towaru w sklepach online. Użytkownik wchodzi do wyszukiwarki, wpisuje frazę i rozpoczyna przeglądanie stron. Prawdopodobnie zdecyduje się na kupno produktu, który najbardziej przyciągnie jego uwagę. Na co ona jest zwrócona? Przede wszystkim na zdjęcie, a następnie na treści opisu. To ona ma go przekonać do zostawienia gotówki w naszym sklepie. Pamiętajmy, że klient nie ma możliwości dotknięcia lub przymierzenia, dlatego solidna porcja informacji na temat naszego towaru bezpośrednio przekłada się na wykonanie zakupów przez internet.

Jeśli opisy produktów w Twoim sklepie będą ubogie w najważniejsze informacje, to potencjalny klient może tam w ogóle nie trafić. Jeśli już trafi, poszuka szczegółowej prezentacji na innej stronie i istnieje ryzyko, że to właśnie tam sfinalizuje swój zakup.

Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie internetowym?

Tworząc idealny opis produktu do Twojego sklepu istnieje, potrzeba zastanowienia się, jakich informacji poszukuje nasz potencjalny klient. Prezentacja powinna być rozbudowana. Nie ograniczajmy się do kilku prostych zdań. Absolutnym minimum jest 1000-2000 znaków unikalnej treści. Unikalnej, czyli jakiej? Pod żadnym pozorem nie kopiuj informacji na temat produktu z innych stron. Roboty Google’a bardzo doceniają oryginalne opisy i to właśnie sklepy spełniające taki warunek pozycjonowane są na szczycie listy wyszukiwania. Całość opisu powinna być napisana poprawną polszczyzną. Tutaj nie ma miejsca na drobne literówki, bądź – co gorsza – błędy ortograficzne. Takie błędy wyeliminują Cię już na starcie.


Poprawna polszczyzna to nie wszystko. Informacje na temat produktu muszą być napisane językiem korzyści. Podanie największych zalet jest kluczową kwestią poprawnego opisu. Porównaj swój produkt do konkurencyjnego i dokładnie wypunktuj jego najmocniejsze strony. Dobrą profilaktyką będzie wdrożenie struktury informacji. Powinna ona zawierać najważniejsze dane na temat sprzedawanego towaru. Dobrze jest zastosować słowa kluczowe nawiązujące do parametrów technicznych, a podanie kodu lub numeru producenta umożliwi nam dotarcie do osób wyszukujących towary w ten właśnie sposób.

Zadbaj również o to, aby w informacjach o sprzedawanym produkcie znajdowały się korzyści płynące z jego zakupu oraz pełna specyfikacja. Pamiętaj, że tylko wyczerpanie tematu podczas prezentacji nie wzbudzi wątpliwości potencjalnego klienta i nakłoni go do zakupu właśnie w naszym sklepie. Jeśli użytkownik tylko na naszej stronie znajdzie szczegółowy opis, możemy być pewni, że nam zaufa.

Nie sprzedawaj kota w worku

Fotografia jest integralną częścią każdego poprawnego opisu w sklepie internetowym. Jej brak może skutecznie odstraszyć potencjalnego klienta. Przecież nikt z nas nie lubi kupować przysłowiowego kota w worku. Zdjęcie powinno być wyraźne i przedstawiać nie tylko sam produkt, ale również jego oryginalne opakowanie. Im więcej fotografii w naszym opisie, tym lepiej. Grafiki można używać także, aby wskazać najistotniejsze zalety naszej oferty. Całość wówczas będzie wyglądała bardzo schludnie, a taka infografika z pewnością przyciągnie uwagę użytkownika, który trafił na naszą stronę w poszukiwaniu interesującej go rzeczy.

Google nam pomoże…

Ale tylko w wypadku, gdy zadbamy o odpowiednią optymalizację opisu pod SEO. Umieszczenie słów kluczowych to nie wszystko, co możesz zrobić z punktu widzenia pozycjonowania Twojego e-sklepu. Zadbaj o to, aby tytuły zawierały frazy wyszukiwane przez klientów. W dłuższych prezentacjach koniecznie korzystaj ze śródtytułów zawierających odmiany słów kluczowych. W ten sposób tekst zostanie podzielony na sekcje, a to sprawi, że użytkownik łatwiej się w nim odnajdzie, a przy okazji wyszukiwarka będzie wiedziała co jest najważniejsze. Pisząc opisy do sklepu internetowego musimy pamiętać o zachowaniu balansu. Prezentacja musi przypaść do gustu zarówno klientowi, jaki i robotowi Google’a.

Wiesz już dlaczego poprawnie wykonany opis produktu to klucz do sukcesu w jego sprzedaży. Wiesz też co prezentacja musi zawierać, aby była atrakcyjna jednocześnie dla potencjalnego klienta, jak i dla wyszukiwarek. Potrzebujesz pomocy? Masz więcej pytań? Zgłoś się do nas!

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

9 + 15 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *