[Case Study] Wzrost ruchu z bezpłatnych odwiedzin o prawie 50% dla portalu parentingowego

Autor: Magdalena Bród

Parzy pyszną kawę, sprząta biuro, ogarnia dobre audyty i robi skuteczne SEO dla rozbudowanych e-commerców i wieeeelkich portali. W wolnym czasie bloguje. Kocha WordPressa i zrobi z nim prawie wszystko. Uwielbia gotowanie i podróże – zarówno te bliższe, jak i te w dalsze zakątki świata.

24 stycznia 2017

Babyboom.pl to jeden z pierwszych portali parentingowych w polskim internecie. Zrodził się z potrzeby dzielenia się doświadczeniami, uczuciami i emocjami twórców (ówcześnie młodych rodziców) z innymi, niedoświadczonymi jeszcze rodzicami. Powstał w 2001 roku [zobacz w archive.org]. 

Klient odezwał się do nas w marcu 2016 roku z informacją o tym, że potrzebuje dużego wzrostu ruchu SEO, bo ten od pewnego czasu powoli maleje (styczeń 2015 to jeszcze 780 tys. sesji, natomiast najsłabszy miesiąc to jedynie 550 tys. sesji. Mimo lekkiej sezonowości, było to niepokojące). Spadki nie pokryły się z żadnymi istotnymi update’ami algorytmu Google’a.

zrzut-ekranu-2017-01-24-18-43-08

[Ruch przed rozpoczęciem współpracy]

Stan na marzec 2016 to:

  • 214 526 sesji dla portalu
  • 533 928 dla forum

Łącznie: 743 511 [to nie jest suma powyższych, ze względu na współoglądalność]

Cele

Postanowiłyśmy podjąć wyzwanie i zapewnić takie cele:

  • 30% wzrost dla portalu na dzień 31 grudnia 2016, tj. 306 000 sesji
  • 10% wzrost dla forum na dzień 31 grudnia 2016, tj. 562 000 sesji

Łącznie: 868 000 sesji na koniec roku.

Co zostało zrobione?

W pierwszym miesiącu współpracy zostały zalecone następujące zmiany (wdrożone miesiąc, dwa później):

  • Gruntowna optymalizacja meta title
  • Wyłączenie indeksowania dla niepotrzebnych stron – filtrów, wyboru języka, a także dalszych niż pierwsza stron listingów kategorii i archiwów. Zalecono również wyłączenie indeksowania zbędnych url-i na forum, np. profili użytkowników [te namiętnie służyły seo-wcom].
  • Usprawnienie linkowania wewnętrznego (np. dodano numerację stron – 1, 2, 5, 10 zamiast następne, poprzednie czy odpowiednie struktury na stronach kategorii linkujące do podkategorii i artykułów)
  • Zoptymalizowanie nagłówków na stronie głównej, kategoriach i w artykułach – panował tam lekki chaos
  • Przyspieszenie ładowania się stron poprzez standardowe metody – kompresję obrazów, stylów css i js, wykorzystanie cache przeglądarki itp.

Dodatkowo, od pierwszego miesiąca były też regularnie tworzone unikalne opisy kategorii, tzw. zajawki – 500-700 znakowe opisy przedstawiające zawartość danej kategorii.

W drugim i trzecim miesiącu zasugerowano rozszerzenie treści. Podesłano kilka przykładów. Dotychczas średnia długość tekstu na podstawie Kalendarza ciąży wynosiła w babyboom.pl 264 wyrazy, podczas gdy średnia długość treści o tym temacie u konkurencji rozkładała się tak:

  • Konkurencja 1: 855 wyrazów
  • Konkurencja 2: 1098 wyrazów
  • Konkurencja 3: 1357 wyrazów
  • Konkurencja 4: 897 wyrazów

Jak widać – konkurencja miała około 4 razy dłuższe teksty na ten sam temat. Nic więc dziwnego, że Google rankowało wyżej te serwisy.

Przygotowano wytyczne i zaczęliśmy regularnie wydłużać te teksty. Błyskawicznie pojawił się tam wzrost ruchu i nadal go przybywa:

zrzut-ekranu-2017-01-24-19-09-17

[wzrost ruchu SEO dla podstron kalendarza ciąży od rozpoczęcia współpracy]

W drugim miesiącu rozpoczęto też działania off-site, które doprowadziły do wzrostu wysokiej jakości linków tematycznych. Połączenie działań technicznych i nietechnicznych (contentowych) na stronie oraz na zewnątrz przyniosły zamierzony efekt:

zrzut-ekranu-2017-01-24-18-20-55

[Wzrost ruchu od rozpoczęcia współpracy do końca roku]

Porównanie rok do roku wygląda tak:

zrzut-ekranu-2017-01-24-18-21-57

[Ruch SEO rok do roku]

Efekt

  • 54% wzrost dla portalu na dzień 31 grudnia 2016, tj. 331 578 sesji
  • 47% wzrost dla forum na dzień 31 grudnia 2016, tj. 786 970 sesji

Łącznie: 1 089 349 sesji w grudniu 2016, czyli wzrost o 46,5% od rozpoczęcia współpracy.

Podsumowanie

Jeśli miałabym podsumować w dwóch zdaniach ten efekt i te działania, byłaby to niesamowicie dobra współpraca klient-agencja. Niestety nie zawsze jest to takie oczywiste. Wszystkie nasze wytyczne dotyczące treści są regularnie wdrażane, zalecenia optymalizacyjne również. Działa to w obie strony – zarówno, gdy my chcemy coś zmienić/wprowadzić oraz gdy klient chce modyfikować dane działy.

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

14 + 5 =

Podobne wpisy

 

4 komentarze

  1. Karol Soja

    No i fajnie 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *