6 powodów, dla których powinieneś mieć bloga firmowego

Autor: Justyna Zienkiewicz

Doświadczenie najpierw agencyjne, potem freelancerskie. Dba o link building i content marketing dla klientów. Szkoli z zakresu SEO i copywritingu na konferencjach i szkoleniach wewnętrznych. Prywatnie pasjonatka geocachingu, obróbki drewna i chodzenia po górach.

14 sierpnia 2014

Mówi się, że rok 2014 jest rokiem, kiedy rozpoczęła się era marketingu treści (ang. content marketing). Tak naprawdę jednak, treść zawsze była ważna i jeszcze długo będzie. Typów treści jest naprawdę wiele – od video, treści muzycznych, przez treści graficzne,  w tym infografiki, na tekście, a tutaj poradnikach, artykułach eksperckich, wywiadach, opisach produktów kończąc. Czemu i Ty nie miałbyś zacząć ich tworzyć na potrzeby własne i swojego biznesu?

Blog firmowy – powodów, dla których powinieneś go mieć!

1. Zwiększasz ruch na swojej stronie

Artykuły na blogu, który jest powiązany ze stroną sprawiają, że trafia do Ciebie więcej potencjalnych klientów, którzy szukają w wyszukiwarce odpowiedzi na pytania. Jeśli prowadzisz sklep z oświetleniem, stwórz na blogu artykuł na temat tego, jak zamontować lampę. Wbrew pozorom, nie każdy zdaje sobie sprawę, jaka jest różnica między siłą a uziemieniem – wytłumacz to!

2. Zwiększasz wartość strony pod kątem SEO

Im więcej artykułów pojawia się na blogu, tym rośnie liczba zaindeksowanych podstron. Regularność w publikowaniu jest również sygnałem dla Google’a, że strona jest aktualizowana, ulepszana,, zadbana. Publikuj minimum 4 artykuły w miesiącu!

3. Twoja marka staje się rozpoznawalna, Ty stajesz się ekspertem

Jeśli Twoje treści są wysokiej jakości, internauci, w tym potencjalni klienci to docenią. Nawet, jeśli nie zrobią u Ciebie zakupów za pierwszym razem, wrócą, bo Cię zapamiętają. Zastanów się, co musisz zrobić, aby klient dodał Twojego bloga do ulubionych.

4. Masz nieograniczone możliwości

Tak, jak wspomniałam na początku, typów treści jest wiele. Eksperymentuj – może okaże się, że zamiast artykułu lepiej zrobić infografikę albo krótką video-instrukcję? Nie bój się wyzwań!

5. Blog pracuje na Ciebie cały czas

Z miesiąca na miesiąc, gdy treści przybywa, zwiększa się wartość Twojego bloga i strony. Bo one nie znikają – będą jeszcze wielokrotnie wykorzystywane, jeszcze wielokrotnie potencjalny klient trafi na nie z wyszukiwarki albo serwisów społecznościowych. Monitoruj odbiór treści na Twoim blogu, wyciągaj wnioski!

6. To kosztuje naprawdę niewiele

Jeśli znasz się na swoim biznesie, a z pewnością tak jest, możesz tworzyć treści na bloga samodzielnie, zlecić je swoim pracownikom lub nam. Relatywnie niskim nakładem kosztów możesz zdziałać naprawdę wiele! Na co jeszcze czekasz, to z nami współpracują najlepsi copywriterzy!

Podobne wpisy

 

 

Guest Posting jako forma SEO i PR

Guest Posting jako forma SEO i PR

Blogowanie jest niezwykle popularne zarówno jako hobby, jak i element strategii marketingowej firm. Jeżeli tworzymy...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *