42 narzędzia przydatne w marketingu internetowym

narzędzia seo
~|icon_grid-2×2~|elegant-themes~|solid
~|icon_comment~|elegant-themes~|solid
~|icon_table~|elegant-themes~|outline

9 maja 2017

Każdy marketingowiec internetowy w swojej codziennej pracy musi posługiwać się wieloma narzędziami, które tę pracę mu ułatwiają. W zależności od tego, nad czym w danej chwili będziesz pracować, niezbędny będzie Ci inny zestaw narzędzi – w content marketingu przydadzą się narzędzia do tworzenia grafik oraz stocki ze zdjęciami, w SEO – narzędzia do sprawdzania linków, statystyk czy optymalizacji strony, w e-mail marketingu – programy do mailingu, a do sprawdzania popularności Twojej marki w sieci – narzędzia do monitoringu internetu.

Użyj ← → (strzałek) żeby przeglądać

Narzędzia przydatne w mediach społecznościowych

Instagram

Iconosquare – narzędzie umożliwiające sprawdzanie statystyk dotyczących Instagrama. Zobaczysz w nim skąd pochodzą Twoi followersi, jak wyglądają dane dotyczące polubień Twoich postów, komentarzy czy osób obserwujących oraz obserwowanych. Narzędzie jest płatne, lecz posiada bezpłatny okres próbny, przy którym nie musisz podawać żadnych danych dotyczących płatności.

InsTrack (iOS) – tego typu aplikacji na iOS istnieje kilka, różna jest ich funkcjonalność oraz możliwości. W InsTrack sprawdzisz przede wszystkim, kto Ciebie obserwuje oraz kto w ostatnim czasie przestał obserwować Twoje konto.

NoCrop (iOS) – od jakiegoś czasu na Instagramie istnieje możliwość umieszczania zdjęć w całości, a nie tylko we wcześniej wymuszanym „kwadracie”. Jednak zdjęcia te przy zewnętrznym podglądzie instagramowego konta nadal nie są widoczne w całości, dlatego jeśli zależy Ci, aby stało się inaczej, to w NoCrop dodasz ramki, dzięki którym fotografia będzie widoczna w całości.

Twitter

Tweetdeck – aplikacja, która porządkuje twitterowy feed. Można w niej obserwować listy, aktywności czy tweety z wybranymi przez Ciebie frazami i hashtagami. Nie jest tu konieczne korzystanie z przeglądarki. Dodatkowo utworzysz w niej dedykowane streamy i będziesz w stanie administrować kilka kont jednocześnie.

Crowdfire: Your Smart Marketer (Android) – tutaj sprawdzisz, kto ostatnio przestał obserwować Twoje konto, a także które profile przez Ciebie obserwowane nie są ostatnio aktywne.

Hashtracking.com – w aplikacji prześledzisz zasięg hashtagu, którego użycie Cię interesuje. Sprawdzisz również wpływowe osoby, które używają danego hashtagu i wygenerujesz statystyki jego dotyczące.

Facebook

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy z powyższych i posiada wiele narzędzi własnych, dzięki którym dowiesz się o statystykach swojego fanpage’u. Istnieje jednak kilka narzędzi zewnętrznych, które mogą Ci się przydać.

Post Planner – darmowa wersja narzędzia pozwala na zaplanowanie postów oraz ich publikacji dla jednego oraz wielu fanpage’y w określonych przez Ciebie odstępach czasu.

Text Overlay – narzędzie od Facebooka, jest bardzo istotne w planowaniu reklamy. Pozwala na sprawdzenie procentowej zawartości tekstu na grafice. Należy pamiętać, że reklamy wyświetlane w Feedzie nie mogą posiadać tekstu, zajmującego więcej niż 20% powierzchni grafiki. Reklama z większą ilością tekstu z pewnością zostanie odrzucona, dlatego warto najpierw sprawdzić czy spełnia ona wymogi Facebooka.

AgoraPulse Barometr – tutaj sprawdzisz wyniki swojego fanpage’a w stosunku do innych profili o tożsamej wielkości. Dodatkowo zobaczysz wszystkie najważniejsze statystyki, np. przyrost fanów, zaangażowanie czy PTAT, a także zasięg organiczny, wirusowy oraz wskaźnik CTR.

Użyj ← → (strzałek) żeby przeglądać

Podobne wpisy

 

 

3 komentarze

  1. Mateusz Czech

    Miło, że uwzględniliście nasze skromne Brand24! To mega motywujące!

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *