Każdy marketingowiec internetowy w swojej codziennej pracy musi posługiwać się wieloma narzędziami, które tę pracę mu ułatwiają. W zależności od tego, nad czym w danej chwili będziesz pracować, niezbędny będzie Ci inny zestaw narzędzi – w content marketingu przydadzą się narzędzia do tworzenia grafik oraz stocki ze zdjęciami, w SEO – narzędzia do sprawdzania linków, statystyk czy optymalizacji strony, w e-mail marketingu – programy do mailingu, a do sprawdzania popularności Twojej marki w sieci – narzędzia do monitoringu internetu.

Poprzedni1 z 5
Użyj ← → (strzałek) żeby przeglądać

Narzędzia SEO

Google Analytics – to narzędzie zna chyba każdy specjalista od marketingu internetowego, służy ono do sprawdzania wszystkich działań marketingowych, nie tylko SEO. W narzędziu zobaczysz, w jaki sposób użytkownicy znaleźli Twoją witrynę, a także to jak z niej korzystali; skąd pochodzi ruch na stronie; demografię oraz wiele więcej.

Google Search Console – jeśli jesteś SEO-wcem, to narzędzie na pewno jest Ci znane. Sprawdzisz w nim status indeksowania strony, ruch na stronie powiązany z wyszukiwaniem, a także słowa kluczowe, na jakie pojawiają się w wyszukiwarce sprawdzane witryny. Dodatkowo, przeanalizujesz w nim linki zewnętrzne oraz wewnętrzne i skontrolujesz ewentualne kary bądź filtry nałożone przez Google.

SEMSTORM – aplikacja analizuje widoczność witryny oraz jej konkurencji. Posiada bardzo dużą bazę monitorowanych fraz kluczowych (ponad 22 miliony). W SEMSTORM znajdują się zaawansowane opcje filtrowania fraz kluczowych i dzienny monitoring pozycji podanych stron WWW w wyszukiwaniach Google dla wybranych fraz kluczowych.

SENUTO – jest to narzędzie kompleksowe, dzięki któremu dokonasz analizy widoczności strony internetowej, jej audytu SEO, dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe oraz skorzystasz z 33 narzędzi, które zautomatyzują Twoje działania.

Stat4SEO – system monitorowania pozycji fraz kluczowych. Aplikacja korzysta z Twojego własnego serwera, więc jesteś pewien, że nikt z konkurencji nie ma wglądu do Twoich danych. Rozliczenie za korzystanie z aplikacji jest jednorazowe.

Internet Archive Wayback Machine – narzędzie archiwizuje strony z adresami URL oraz treściami, dzięki niemu możesz zobaczyć jak strona wyglądała w przeszłości i jakich zmian na niej dokonano.

Baza WHOIS – tu sprawdzisz podstawowe dane o domenie – właściciela, administratora, termin wykupienia czy wygaśnięcia domeny, serwery DNS itd. Jest mnóstwo stron, na których to sprawdzisz.

Redirect Detective – narzędzie w graficzny sposób ukazujące przekierowanie adresu internetowego. Jest przydatne do analizy pojedynczych URL-i, sprawdzania przekierowań 301, 302, 307 oraz błędów 404 oraz 200. Jeśli zależy Ci na sprawdzeniu większej ilości linków to lepsze okazuje się narzędzie Screaming Frog.

SEMrush – dzięki temu narzędziu możesz obserwować słowa kluczowe, wraz z ich pozycjami, także z poprzednich miesiący. Przeprowadzisz w nim również analizę konkurencji, linków zwrotnych czy wstępny audyt SEO.

SearchMetrics – jedno z podstawowych narzędzi sprawdzające widoczność serwisu w sieci. Kombajn wiedzy, ale niestety na polskie warunki dość drogi.

Alexa – narzędzie przydatne między innymi przy analizie danych demograficznych serwisu. Ma bardzo popularny ranking stron internetowych.

Majestic – rozbudowane narzędzie, które przyda się dla każdego, kto pracuje w marketingu internetowym. Sprawisz tu linki zwrotne do swojej strony, jakość tych linków oraz domeny linkujące do sprawdzanej przez Ciebie witryny.

Ahrefs – podobnie jak Majestic, Ahrefs dokonuje analizy linków, pewną różnicą jest tu fakt, że Ahrefs analizuje linki codziennie, a Majestic co 3 dni. To dodatkowo ostatnio wielki kombajn bogaty w wiele dodatkowych funkcji.

Clusteric Link Auditor – program stworzony przede wszystkim do audytu profilu linków, ale przydaje się również w zaawansowanych analizach on-site oraz off-site. Dzięki niemu przeanalizujesz działania konkurencji, sprawdzisz widoczność domeny w Google, sprawdzisz miejsca, w których chcesz linkować. To najlepsze narzędzie do przygotowania sobie pliku do disavow.

SimilarWeb – w tym narzędziu poznasz liczbę odwiedzin strony, czy średni czas wizyt użytkowników. Dodatkowo dowiesz się ile stron odwiedzanych jest podczas pojedynczych sesji oraz jaki jest współczynnik odrzuceń. Podobnie jak w Google Analytics sprawdzisz źródło ruchu na Twojej stronie, reffering domains itp.

Google Adword Keyword Planner – narzędzie Google przydatne w działaniach SEM, jak i analizowaniu popularności fraz. Przydaje się także przy SEO i przy strategii doboru słów kluczowych.

UberSuggest – podobnie jak Keyword Planner służy do sprawdzania popularności fraz wpisywanych w Google.

Screaming Frog – jest to tzw. crawler stron internetowych, dokonasz w nim analizy nagłówków, title, description, linków wewnętrznych, przekierowań, cannonicali, a także odnajdziesz duplikaty stron. Doskonałe do bardzo dużych crawli. Ale trzeba mieć dość mocny sprzęt.

CopyScape – narzędzie służące sprawdzeniu czy treść na stronie nie jest duplikowana. Zatem jeśli nie ufasz swoim copywriterom – skorzystaj 😉

Algoroo, Serp Watch – monitorują zmiany w algorytmach Google. Wydaje Ci się, że była jakaś zmiana? To zacznij od sprawdzenia tego w tych miejscach.

PageSpeed Insights, GTmetrix – analiza szybkości ładowania strony. Jedno od Google’a, drugie zewnętrzne. Dwa wielkie kombajny wiedzy na temat prędkości stron.

Poprzedni1 z 5
Użyj ← → (strzałek) żeby przeglądać

Skontaktuj się z nami poprzez Facebooka i spytaj o ofertę!