4 powody, dla których nie powinieneś rezygnować z SEO w dobie KORONAWIRUSA

Autor: Justyna Zienkiewicz

Doświadczenie najpierw agencyjne, potem freelancerskie. Dba o link building i content marketing dla klientów. Szkoli z zakresu SEO i copywritingu na konferencjach i szkoleniach wewnętrznych. Prywatnie pasjonatka geocachingu, obróbki drewna i chodzenia po górach.

18 marca 2020

“Inspiracją”, jeśli można to tak nazwać, do napisania tego tekstu, jest oczywiście to, co dzieje się na świecie i w Polsce, a tym samym w naszych biznesach oraz rozmowy z klientami, ludźmi z branży i między naszym zespołem. Sporo też źródeł polskich i zagranicznych zastanawia się, jak dalej będzie, co będzie, kiedy to się skończy. “Da się” odpowiedzieć na to pytanie, o ironio, tak, jak w przypadku SEO – “to zależy”. Sytuacja nie jest łatwa dla nikogo, ale można, bez zaleceń “trzeba”, poszukać w niej, brutalnie mówiąc, szansy. Dlaczego nie powinieneś teraz rezygnować z SEO?

Jak najbardziej rozumiem, że wiele biznesów stanęło i ostatnie, o czym się myśli to o inwestowaniu w reklamę w internecie. Wiemy, jaka jest sytuacja, i że klienci muszą utrzymywać biznesy zwłaszcza te działające lokalnie – opłacić pensje, zapłacić za leasing sprzętu, wynajem lokalu, mają też inne zobowiązania i SEO jest na końcu priorytetów. Spróbuję jednak spojrzeć na to chłodno, z jednoczesną świadomością, że artykuł może być odebrany niezbyt przychylnie.

Ludzie potrzebują produktów i usług i będą ich potrzebować

Nawet, jeśli o części z nich w ogóle się teraz nie myśli (wycieczki zagraniczne, wizyta u fryzjera), to za jakiś czas popyt na te usługi znów będzie taki, jak przed pandemią, tylko nie wiemy ile dokładnie to potrwa. Google się nie zatrzymał i nie zatrzyma – nadal będzie serwował strony z konkretnymi usługami czy produktami, które klienci będą chcieli kupić. Może to być dobry moment, na inwestycję w działania SEO, które, znów mówiąc brutalnie, pomogą nam przegonić konkurencję, które takie działania zawiesza.

SEO jest relatywnie tanie

W porównaniu z innymi źródłami pozyskiwania ruchu. Zachowanie obecnego tempa działań może zaowocować w przyszłości, zwłaszcza, że ruch będzie generowany nie tylko przez frazy “twarde”, ale też te “long tailowe” – bardziej sprzedające. A przecież tak, jak napisałam wyżej – ludzie będą potrzebować produktów i usług tak, jak przed koronawirusem.

SEO, w przeciwieństwie do innych form reklamy, nie działa tylko tu i teraz

Większość form reklamy działa dokładnie wtedy, gdy reklama jest emitowana – reklama w telewizji, w radiu, display, adsy itp. Dlatego w czasach zmniejszonego popytu, gdy ludzie danych usług nie szukają, warto się z takimi formami wstrzymać. Z SEO jest inaczej. To, co robi się raz, teraz, zabonusuje w przyszłości. To, że wydasz pieniądze na kampanię SEO teraz oznacza, że czerpać z niej korzyści będziesz jeszcze przez dłuższy czas. Dlatego właśnie, jeśli oczywiście możesz sobie na to pozwolić, nie wstrzymuj działań SEO – działania onpage, budowanie linków, czy tworzenie contentu to coś, co się absolutnie nie “spali”.

SEO jest mierzalne

Tak, jak i inne źrodła pozyskiwania ruchu z internetu, również SEO i inwestycję w nie można zmierzyć. Analiza danych pozwoli na przekierowanie działań tam, gdzie będzie teraz użytkownik. Są branże, które posiadają produkty i usługi teraz bardzo pożądane – z produktów wymieńmy płyny do dezynfekcji, z usług, choćby rozwiązania umożliwiające telekonferencje dla kilkunastu osób i więcej.

Podsumowanie

Po raz kolejny podkreślę – nie jest łatwo pisać “inwestuj w SEO” w tym czasie i jestem świadoma, że wiele biznesów po prostu się nie utrzyma, zwłaszcza, jeśli niektóre branże obecnie nie zarabiają i środków na SEO nie mają – przecież wspomniany wcześniej fryzjer nie będzie pracował zdalnie, przewodnik turystyczny też ma ograniczone pole manewru. Co właściciele branży mogą robić w tym czasie?

Oczywiście tworzyć content. Nigdy nie ma na to czasu, często działania te zlecane są agencjom SEO. Teraz jest dobry moment, żeby zacząć to robić. Można zająć się też podstawowymi kwestiami “technicznymi” na stronie. Poniżej znajdziecie listę artykułów poradnikowych, które w pewnym stopniu poprawią sytuacją Waszej strony w kontekście SEO:

Zacznij pisać bloga firmowego – tutaj znajdziesz narzędzi, dzięki którym wymyślisz tematy
Od czego zacząć tworzenie treści?
Direct Answer – jak wbić na pozycję 0?
Jak optymalizować zdjęcia pod SEO?
Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
5 zaleceń optymalizacyjnych dla sklepu internetowego

Inspiracją do napisania tego tekstu był ten artykuł: https://www.searchenginejournal.com/dont-stop-seo-during-pandemic/

Podobne wpisy

 

 

Jak wygląda praca copywritera?

Jak wygląda praca copywritera?

Żongluje słowem, pisze na każdy temat, wyszukuje w Google dziesiątki fraz dziennie. Pracuje pod presją czasu, wczuwa...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *