5 rzeczy, które powinieneś zrobić PO otwarciu sklepu internetowego

Autor: Justyna Zienkiewicz

Doświadczenie najpierw agencyjne, potem freelancerskie. Dba o link building i content marketing dla klientów. Szkoli z zakresu SEO i copywritingu na konferencjach i szkoleniach wewnętrznych. Prywatnie pasjonatka geocachingu, obróbki drewna i chodzenia po górach.

20 czerwca 2016

Wow, masz już swój własny sklep internetowy. Postawiony na płatnej platformie albo na WordPressie z wtyczką WooCommerce. Być może masz plan, co dalej, a może wciąż się zastanawiasz, jaki powinien być Twój pierwszy krok. Podpowiem Ci, co warto zrobić, kiedy Twój sklep internetowy już działa.

1. Pochwal się nim!

Nie ma chyba obecnie lepszego miejsca na pochwalenie się swoim „dziełem”, niż napisanie o tym na tablicy na Facebooku. Wiadomość dotrze do Twoich znajomych. Zrób to jednak z głową. Zanim rzucisz „zobaczcie, to mój sklep”, stwórz fanpage. Dodaj zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, informację o sklepie i jego adres. Po co? Bo teraz możesz napisać – „hej, zobaczcie, to mój sklep internetowy, polubcie też jego fanpage”. Dzięki temu nie tylko powiesz ludziom o sklepie, ale zyskasz też kilka polubień – to świetne na początek.

2. Stwórz bloga dla sklepu internetowego

Blog to świetne narzędzie do promocji sklepu internetowego. Pozwala nie tylko na ściąganie ruchu z wyszukiwarek, ale też kreuje Cię, jako eksperta w branży, w której sprzedajesz. Pisałam już o 6 powodach, dla których warto mieć bloga firmowego – pokrywają się z blogiem dla sklepu internetowego. Większość platform ma możliwość stworzenia bloga firmowego, zwykle wystarczy kilka kliknięć,

3. Zadbaj o obecność w serwisach społecznościowych

Ok, Facebooka już masz. Pamiętaj jednak, że serwisów społecznościowych jest o wiele więcej. W jednej branży bardziej sprawdzi się Instagram, w innej Twitter, a w jeszcze innej Snapchat. Sprawdź, z których najczęściej korzysta Twoja grupa docelowa i pojaw się tam.

4. Zacznij budować listę subskrybentów newslettera

Newsletter to świetne narzędzie do sprzedaży. Nie ogranicza Cię Egde Rank czy inne algorytmy serwisów. Pamiętaj jednak o GIODO – zbierając i przetwarzając dane osobowe masz obowiązek zgłoszenia tego. Więcej o danych osobowych przeczytasz u Wojtka Wawrzaka na blogu praKreacja.pl. Budując listę subskrybentów, warto dać coś użytkownikowi w zamian za maila. Może to być bezpłatny ebook, kod rabatowy na pierwsze zakupy etc.

5. Znajdź sposoby na pozyskanie ruchu w sklepie

Najlepiej, abyś miał kilka źródeł ruchu. Klienci mogą przychodzić do Ciebie poprzez serwisy społecznościowe, o których wspominam wyżej, poprzez strony odsyłające, ruch możesz też ściągać z wyszukiwarek. Pamiętaj jednak, że nie tylko Ty szukasz sposobów na jak największy ruch na stronie – Twoi konkurenci również.

Masz sklep internetowy? Jakie były Twoje pierwsze kroki, po tym, jak pojawił się w sieci?

Wypełnij formularz – przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę SEO.

10 + 8 =

Podobne wpisy

 

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *